• „Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie şi unităţile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule de acest fel”, explică şeful administraţiei locale sucevene, Ion Lungu
• Prima linie de troleibuz din municipiul reşedinţă de judeţ a fost inaugurată 1988, la acea vreme folosirea energiei electrice fiind mai avantajoasă
• În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurenţa făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul distrugătoare
Renault România propune primăriei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc minim de 50 de autovehicule electrice. Conducerea municipalităţii sucevene şi-a dat acordul de principiu în acest sens, aşteptându-se detaliile privind materializarea proiectului. „Termenul de finalizare a acestui proiect este sfârşitul anul 2012, ca puncte principale figurând disponibilitatea de parteneriate publice pentru înfiinţarea infrastructurii de încărcare şi acordul pentru instalarea de borne de încărcare cu destinaţie publică”, declară primarul Ion Lungu. Edilul şef spune că aceste din urmă borne ar urma să fie instalate în parcări, pe proprietăţi publice şi în staţiile carburanţi. „Am exprimat acordul de principiu pentru a intra în acest parteneriat cu firma Renault. Potrivit scrisorii acesteia, municipiul nostru a fost ales tocmai pentru calitatea de pol de dezvoltare urbană în zona de nord a ţării”, reliefează ocupantul fotoliului din Areni. Lungu a evidenţiat că reşedinţa de judeţ este parte şi în proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”, în ideea de a se introduce mijloace ecologice de transport în comun, adică a se reveni la troleibuze. „Este vorba despre viitorul parcului auto de transport public local de la TPL, prin dotarea cu troleibuze, o eventuală posibilitate fiind şi sincronizarea celor două proiecte. Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie şi unităţile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule ecologice”, explică şeful administraţiei locale sucevene, Ion Lungu. Proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa” este finanţat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de cooperare „Urbact II”, la faza a doua bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu mai mult de 31.000 de euro. La începuturile demersurilor de dotare a societăţii de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut şi un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii şi infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate şi păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reşedinţă de judeţ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau a benzinei, iar înspre fabrici şi uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot judeţul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit o dată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Şcheia, linia 3 fiind închisă, iar reţeaua electrică – dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurenţa făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul copleşitoare.