Casa de Pensii se debarasează de vechile cărţi de muncă
Persoanele asigurate în baza contractelor şi declaraţiilor de asigurare socială, care au depus carnetele de muncă la Casa Teritorială de Pensii Suceava, sunt aşteptate să se prezinte la Serviciul de evidenţă a contribuabili, pentru a intra în posesia clasicelor documente de ţinere a evidenţei situaţiei salariaţilor. „Având în vedere dispoziţiile art. 298 alin (3) din Legea nr. 53/2003, adică ale Codului Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu 1 ianuarie 2011 au fost se abrogat dispoziţiile Decretului nr. 2/1976. Ca urmare, de la această dată nu mai există temei legal pentru a efectua înscrisuri în carnetele de muncă”, declară directorul executiv al Casei judeţene de Pensii, Camelia Chitul, menţionând că ridicarea carnetelor de munca se face personal de către titular sau de către un mandatar cu procură autentificată. În prezent evidenţa muncii se face electronic, prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor(REVISAL). În baza prevederilor amintite, contractele individuale de muncă nu mai Sunt înregistrate la Inspectoratul Teritorial de Muncă, angajatorul având obligaţia, în continuare, de a întocmi un dosar personal pentru fiecare salariat, acesta din urmă conţinând actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiţionale şi celelalte documente referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncă.