15 decembrie 2010

Din cauza chiriei mari la utilajul special de turnare,
La podul de pe Suceava se lucrează 24 de ore din 24
În ciuda condiţiilor meteorologice nefavorabile, consolidarea piciorul afectat ar trebui încheiată cu 2 zile înaintea Crăciunului
Astăzi încep lucrările efective de salvare a piciorului înclinat al podului de peste râul Suceava, anunţă primarul Ion Lungu. Intervenţiile au fost amânate din cauza schimbării soluţiei de consolidare, dar şi a întârzierii cu care a sosit utilajul special de turnare continuă, adus tocmai de la Arad. Potrivit noii variante adoptate, stabilizarea se va face cu 10 coloane turnate din beton, adică 5 în amonte şi 5 în aval de pilonul cu pricina. „Începe tunarea primei coloane, constructori anunţând că vor lucra 24 de ore din 24. Şi, probabil, acest lucru se va întâmpla, deoarece se foloseşte un utilaj performant, scump, şi firma constructoare este interesată să-l ţină la Suceava o perioadă cât mai scurtă de timp, pentru că, altfel, ar trebui să plătească foarte mult. În aceste condiţii, sperăm ca executantul să se ţină de cuvânt şi, până pe data de 23 decembrie, să fie finalizată turnarea celor 10 coloane de la piciorul podului”, relevă Ion Lungu.
Reamintim că unul dintre picioarele podului rutier de peste Suceava, din sensul de mers dinspre centrul urbei înspre Burdujeni, a fost grav afectat de viiturile din 2008 şi 2010. În momentul de faţă, autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone sunt orientate pe variante ocolitoare, adică pe străzile „Traian Vuia” şi „Gheorghe Doja”. Proiectantul lucrărilor este IPTANA Bucureşti, iar constructorul SCCF Group, a doua etapă a lucrărilor fiind prevăzută a demara în primăvară. Aceasta prevee, printre altele, consolidarea infrastructurii şi alinierea la calea de rulare a porţiunii înconvoiate a podului.