30 decembrie 2010

Unităţile de cazare sucevene îşi mint clienţi cu Internetul
„Pe site sunt prezentate oferte privind preţul programelor oferite, iar în realitate acestea sunt diferite, mai mari sau chiar mai mici”, relevă comisarul şef de la protecţia consumatorilor Elena Oanea
Cu prilejul Sărbătorilor de iarnă, lucrătorii Comisariatului judeţean pentru protecţia consumatorilor au descins 68 prestatori de servicii de primire turistică şi de alimentaţie publică din judeţ. Comisarul şef Elena Oanea spune că, avându-se în vedere Programul „Crăciun în Bucovina”, acestor controale li s-a acordat o importanţă deosebită, în Suceava fiind aşteptat un mare număr de turişti. „În general, structurile de cazare şi de alimentaţie publică respectă normele legale, deficienţele remarcate referindu-se mai puţin la calitatea serviciilor prestate. Astfel, s-au constatat nereguli privind concordanţa dintre informaţiile oferite pe site-ul operatorului economic şi ceea ce se întâlneşte pe teren. Au fost situaţii în care pe site sunt prezentate oferte privind preţul programelor oferite, iar în realitate acestea să fie diferite, mai mari, dar şi mai mici”, relevă Oanea. Şeful de la protecţia consumatorilor spune că, în alte cazuri, deşi rezervarea se poate face şi pe Internet, amatorilor nu le sunt oferite toate informaţiile privitoare la tarifele de cazare şi serviciile oferite. Pe de altă parte, în urma verificărilor la faţa locului, dar şi din reclamaţiile primite, s-a depistat că unele pensiuni turistice nu eliberează document fiscal sau îl completează pe o altă sumă decât cea reală. Comisarii specializaţi au mai constatat probleme legate de neafişarea tarifelor de cazare; produsele alimentare expirate; alimentele lipsite de documente de provenienţă; produsele neetichetate; congelarea preparatelor din carne şi mâncărilor gătite; neînscrierea cantităţii în meniu şi privind fumatul în spaţii în care acesta este interzis.