27 decembrie 2010

Protocol de sorginte suceveană pentru realizarea unei infrastructuri moderne în România

„Ministerul Transporturilor ne propune un lucru pe care noi deja l-am aplicat în 2010”, declară şeful executivului judeţean, Gheorghe Flutur
Deliberativul judeţean sucevean a aprobat încheierea unui protocol între Consiliul Judeţean şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în scopul creării unui cadru unitar de colaborare a factorilor implicaţi, atât de la nivel central, cât şi de pe plan local, în vederea realizării unei infrastructuri moderne în Suceava şi în România. Şeful administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur, spune că iniţiativa a plecat de la Suceava, în urma discuţiei purtate cu ministrul de resort, Anca Boagiu, la o vizită a acestuia în judeţ. Protocolul vine în întâmpinarea unor neconcordanţe privind colaborarea între Consiliul Judeţean, pe de o parte, şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, de cealaltă parte. Este vorba despre conlucrarea la modernizarea DN 17 Suceava-Vatra Dornei, centura ocolitoare a Sucevei, precum şi la alte obiective, în cazul cărora executivul judeţean a organizat frecvente comandamente cu responsabilii respectivi. „Am constatat că dacă nu ne implicăm la nivel judeţean, cu exproprierile, primarii, diverse instituţii ale statului, precum Romgaz, Romtelecom Romsilva etc, care dau avize - iar circulaţia hârtiilor durează şi până la jumătate de an – lucrurile nu merg aşa cum ar trebui. Pe acest fond, Ministerul Transporturilor ne propune un lucru pe care noi deja l-am aplicat în 2010, dna ministru Boagiu dorind instituţionalizarea acestuia la nivelul consiliilor judeţene”, explică Flutur, exemplificând cu exproprierile de la inelul ocolitor al municipiului reşedinţă, acestea făcându-se cu dificultate, iar despăgubirile venind şi mai greu. Protocolul cuprinde măsuri de accelerare a lucrărilor la infrastructura rutieră, investiţii prioritare cu fonduri externe şi finanţare de la bugetul de stat, considerându-se că succesul proiectelor de investiţii nu poate fi asigurat decât prin participarea tuturor factorilor în cauză.