09 decembrie 2010

Suceava, judeţ liber de epizootii

• „Am muncit mult, nu am crezut că putem ajunge până aici, însă am reuşit să fim printre puţinele judeţe din ţară cu o asemenea realizare”, relevă directorul executiv al DSVSA, dr. Petrea Dulgheru
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Suceava se mândreşte că scăpat de judeţul de epizootii. „În urmă cu 5 ani aveam o hartă care era roşie. Acum sperăm ca, la sfârşitul anului, aceasta să rămână verde, cum este acum. În momentul de faţă nu avem niciun focar de boală. Excepţie fac două cazuri de trichineloză la mistreţ şi cal, dar care sunt rezolvabile”, a declarat dr. Dulgheru exprimându-şi speranţa că nu vor reveni îmbolnăvirile cu rabie, cu care judeţul Suceava a avut mult de furcă. Directorul executiv al DSVSA arată că, în acest an, sacrificate pe motiv de boli contagioase au fost peste 100 de cabaline şi mai mult 30 de bovine, proprietarii fiind despăgubiţi la valoarea de piaţă a animalului. „Din moment ce animalul a fost declarat pozitiv, în termen de 10 zile este sacrificat, iar după 30 de zile omul îşi primeşte banii. În acest fel, într-un an, judeţul Suceava a rămas unul curat din acest punct de vedere. Este foarte important pentru turişti să ajungă într-un judeţ liber de leucoză, bruceloză, antrax, anemie infecţioasă, gripă aviară, gripă porcină, pestă porcină, pseudo-pestă rabie şi altele. Am muncit mult, nu am crezut că putem ajunge până aici, însă am reuşit să fim printre puţinele judeţe din ţară cu o asemenea realizare”, relevă directorul executiv al DSVSA. Dr. Dulgheru arată că au existat situaţii în care lucrătorii instituţiei au avut de suferit de pe urma proprietarilor recalcitranţi, care nu voiau, sub nicio formă, să renunţe la animalele bolnave. „Am apelat la fel de fel de metode, însă nu ne-a fost uşor. Am întâmpinat şi cazuri în care proprietari îndrăgostiţi de animale ne-au aşteptat cu topoarele la poartă”, a reliefat Petrea Dulgheru