28 iulie 2021

 

Utilaje şi echipamente pentru situaţii de urgenţă printr-un proiect comun Suceava-Cernăuţi

>Lider de proiect este Consiliul Judeţean, cu o finanţare nerambursabilă de peste 300.000 de euro achiziţionate urmând a fi achiziţionate echipamente pentru alpinism, staţii de tratare a apei, motopompe, bărci cu motor, cât şi un excavator modern

Consiliul Judeţean Suceava, în parteneriat cu Administraţia pentru Protecţie Civilă a Populaţiei a Administraţiei Regionale de Stat Cernăuţi şi Agenţia pentru Inovare şi Dezvoltare Cernăuţi au promovat, în vederea accesării finanţării nerambursabile europene, Proiectul „Siguranţă şi protecţie-Factori comuni în cooperarea transfrontalieră (SafeProt)”. Printre activităţile proiectului, prevăzută este dotarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” Suceava cu un excavator modern cu remorcă cu 3 axe, a unei staţii pentru tratare a apei, dar şi a mai multor echipamente pentru alpinism. Pe lângă înfiinţarea unui sistem de alertare  a populaţiei, de echipamente de alpinism şi staţii de tratare a apei, la partea ucraineană vor ajunge şi motopompe şi bărci cu motor. Cererea de finanţare a fost înaintată de Consiliul Judeţean Suceava, în calitate de partener-lider, documentaţia parcurgând toate etapele şi aflându-se în faza de contractare. Potrivit acesteia, valoarea proiectului este de 302.843 de euro, respectiv de aproximativ 1,49 milioane de lei, contribuţia Consiliului Judeţean Suceava fiind de 30.285 de euro, echivalentul a aproape 150.000 de lei.  Proiectul a fost depus în cadrul Proiectului Operaţional Comun România-Ucraina 2014-2020, Prioritatea 4.2 „Sprijinirea activităţilor comune pentru prevenirea dezastrelor naturale, a celor provocate de om, precum şi acţiunilor comune în situaţii de urgenţă”, Apelul 2 „Proiecte soft”. Proiectul de hotărâre privind aprobarea Proiectului „Siguranţă şi protecţie-Factori comuni în cooperarea transfrontalieră (SafeProt)” şi a cheltuielilor aferente se află pe ordinea de zi a şedinţei ordinare lunare a deliberativului judeţean.