08 iulie 2021

 Înfiinţarea a 10 campusuri pentru învăţământul dual, „o modalitate excelentă de implementare a viziunii privitoare la viitorul educaţiei”

>Participant la consultările de la Cotroceni, prof. univ. dr. ing. Valentin Popa, rectorul USV, şi-a declarat susţinerea pentru iniţiativa de extindere a formei de învăţământ dual şi la nivelul formării universitare

Prof. univ. dr. ing. Valentin Popa, rector al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, participant la cea de-a treia rundă de consultări cu preşedintele Klaus Werner Iohannis, pe tema Proiectului „România Educată”, a apreciat, în cadrul intervenţiei sale, dinamica şi profunzimea dialogului pe care Preşedinţia României l-a iniţiat pe marginea unui proiect „atât de necesar pentru viitorul naţiunii”. Potrivit unui comunicat de presă al USV, Valentin Popa a salutat alocarea a 3,6 miliarde lei în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru proiectul „România Educată”, subliniind că acesta este „un prim rezultat notabil al iniţiativei generate de domnul preşedinte Klaus Werner Iohannis”. Totodată, rectorul USV şi-a declarat susţinerea pentru „ideea excelentă a proiectului de ţară” privind extinderea formei de învăţământ dual şi la nivelul formării universitare, apreciind drept viabilă propunerea ca, la anumite programe de studiu, toţi studenţii să poată primi burse inclusiv din partea mediului socio-economic. Cu prilejul consultărilor de miercuri, de la Palatul Cotroceni, prof. univ. dr. ing. Valentin Popa şi-a exprimat convingerea că, din perspectiva aprofundării orientării învăţământului superior către piaţa muncii, alocarea unor fonduri din PNRR pentru înfiinţarea a 10 campusuri pentru învăţământ dual, care urmează a fi realizate de consorţii, din care să facă parte universităţi, colegii din preuniversitar şi agenţi economici, reprezintă „o modalitate excelentă de implementare a viziunii privitoare la viitorul educaţiei configurate prin acest proiect de ţară”. „Dacă ne dorim să avem în învăţământul preuniversitar profesori foarte buni, dedicaţi catedrei, formatori competenţi și abili, care să reuşească să cultive interesul şi preocuparea tinerilor pentru dezvoltarea lor personală şi intelectuală, este necesară extinderea masei din care se poate face selectarea viitoarelor cadre didactice. Trebuie să identificăm modalităţile adecvate prin care cât mai mulţi tineri de valoare să fie atraşi către cariera didactică” a subliniat rectorul USV. Prof. univ. dr. ing. Valentin Popa a evidenţiat că acest obiectiv poate fi atins doar prin creşterea prestigiului social al meseriei de dascăl şi prin alocarea unui suport financiar pe măsură profesorilor din învăţământul preuniversitar, elemente care să atragă la catedră persoane temeinic pregătite și deschise spre modelarea unor abordări didactice moderne în relaţia cu elevii. Proiectul „România Educată” a fost iniţiat în anul 2016 şi se doreşte a fi o viziune de ţară în domeniul educaţiei, care să ofere un set de soluţii concrete pentru îmbunătăţirea calităţii actului educaţional în România. O serie dintre acţiunile Proiectului „România Educată” au fost incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, bugetul prevăzut pentru a fi alocat educaţiei  fiind unul consistent.