Înfiinţarea a 10 campusuri pentru învăţământul dual, „o
modalitate excelentă de implementare a viziunii privitoare la viitorul
educaţiei”
>Participant la consultările de la Cotroceni, prof. univ. dr. ing.
Valentin Popa, rectorul USV, şi-a declarat susţinerea pentru iniţiativa de extindere
a formei de învăţământ dual şi la nivelul formării universitare
Prof. univ. dr. ing. Valentin
Popa, rector al Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, participant la cea
de-a treia rundă de consultări cu preşedintele Klaus Werner Iohannis, pe tema
Proiectului „România Educată”, a apreciat, în cadrul intervenţiei sale,
dinamica şi profunzimea dialogului pe care Preşedinţia României l-a iniţiat pe
marginea unui proiect „atât de necesar pentru viitorul naţiunii”. Potrivit unui
comunicat de presă al USV, Valentin Popa a salutat alocarea a 3,6 miliarde lei
în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) pentru proiectul
„România Educată”, subliniind că acesta este „un prim rezultat notabil al iniţiativei
generate de domnul preşedinte Klaus Werner Iohannis”. Totodată, rectorul USV
şi-a declarat susţinerea pentru „ideea excelentă a proiectului de ţară” privind
extinderea formei de învăţământ dual şi la nivelul formării universitare,
apreciind drept viabilă propunerea ca, la anumite programe de studiu, toţi
studenţii să poată primi burse inclusiv din partea mediului socio-economic. Cu
prilejul consultărilor de miercuri, de la Palatul Cotroceni, prof. univ. dr. ing.
Valentin Popa şi-a exprimat convingerea că, din perspectiva aprofundării
orientării învăţământului superior către piaţa muncii, alocarea unor fonduri
din PNRR pentru înfiinţarea a 10 campusuri pentru învăţământ dual, care urmează
a fi realizate de consorţii, din care să facă parte universităţi, colegii din
preuniversitar şi agenţi economici, reprezintă „o modalitate excelentă de
implementare a viziunii privitoare la viitorul educaţiei configurate prin acest
proiect de ţară”. „Dacă ne dorim să avem în învăţământul preuniversitar
profesori foarte buni, dedicaţi catedrei, formatori competenţi și abili, care
să reuşească să cultive interesul şi preocuparea tinerilor pentru dezvoltarea
lor personală şi intelectuală, este necesară extinderea masei din care se poate
face selectarea viitoarelor cadre didactice. Trebuie să identificăm modalităţile
adecvate prin care cât mai mulţi tineri de valoare să fie atraşi către cariera
didactică” a subliniat rectorul USV. Prof. univ. dr. ing. Valentin Popa a
evidenţiat că acest obiectiv poate fi atins doar prin creşterea prestigiului
social al meseriei de dascăl şi prin alocarea unui suport financiar pe măsură
profesorilor din învăţământul preuniversitar, elemente care să atragă la
catedră persoane temeinic pregătite și deschise spre modelarea unor abordări
didactice moderne în relaţia cu elevii. Proiectul „România Educată” a fost iniţiat
în anul 2016 şi se doreşte a fi o viziune de ţară în domeniul educaţiei, care
să ofere un set de soluţii concrete pentru îmbunătăţirea calităţii actului
educaţional în România. O serie dintre acţiunile Proiectului „România Educată”
au fost incluse în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, bugetul prevăzut
pentru a fi alocat educaţiei fiind unul
consistent.