· Într-un singur an, situaţia privind problemele de nelegalitate s-a îmbunătăţit, numărul actelor administrative contestate în contencios scăzând de la 27 la 16.
În anul 2018, în judeţul Suceava au fost contestate la instanţa de Contencios
administrativ 16 acte administrative ale autorităţilor administraţiei publice
locale, în cauză fiind hotărâri adoptate de consiliile locale pe durata acelaşi
an. Conform Raportului privind activitatea Instituţiei Prefectului, principalele
aspecte care au determinat considerarea drept nelegală a actelor verificate se
referă la nerespectarea normelor de tehnică legislativă pentru elaborarea
actelor normative, prevederilor Legii administraţiei publice
locale, dar şi a celor ale Legii privind
bunurile proprietate publică, totodată, s-au constatat încălcări ale Codului civil, cu privire la
persoane, cât şi abateri de la reglementările OUG cu privire
organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente. Potrivit
sursei amintite, comparativ cu 2017, numărul acţiunilor la instanţa de contencios
administrativ a scăzut, în anul respectiv fiind considerate nelegale 27 de acte
administrative, dintre care 18 hotărâri adoptate de consiliile locale şi 9
dispoziţii emise de către primari. „Având în vedere faptul că practica
administrativă a demonstrat că, prin utilizarea de atenţionări ale autorităţii
publice emitente, litigiul poate fi evitat, autoritatea publică fiind mai
interesată să-şi revoce actul decât să-i fie anulat de către instanţă, Prefectul
judeţului Suceava, înaintea introducerii acţiunii în Contenciosul
administrativ, a solicitat, cu motivarea necesară, reanalizarea actului
administrativ socotit nelegal, pentru intrarea în legalitate. Prin cererea de
reanalizare, emitentului actului administrativ i se oferă posibilitatea de a
reveni asupra actului ilegal, dovedind bună credinţă”, se precizează în Raportului
privind activitatea Instituţiei Prefectului.