28 ianuarie 2019


Slab interes pentru tichetele de grădiniţă
·        De la un an la altul, numărul beneficiarilor stimulentelor educaţionale pentru copiii care provin din familiile defavorizate a scăzut cu o treime.   
Scade interesul sucevenilor pentru tichetele de grădiniţă. Cel puţin aşa se poate concluziona dintr-o informare a Direcţiei de Asistenţă Socială  a Primăriei municipiului Suceava, conform căreia pentru anul şcolar 2017-2018 s-a depus şi au fost gestionate 17 de asemenea dosare, cu 20 de beneficiari. Pe de altă parte, în anul şcolar 2016-2017 au fost gestionate un total de 21 de dosare, cu 30 de beneficiari ai sprijinului financiar în cauză. Respectivele beneficii au fost statuate în 2015, prin Legea nr. 248, iar în municipiul Suceava, procedurile pentru acordarea stimulentelor educaţionale în sistemul de învăţământ preşcolar au fost aprobate, în Consiliul Local, încă din februarie 2016. La acel moment, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava aloca autorităţilor locale din reşedinţa de judeţ suma de 148.600 de lei, scopul fiind acela al stimulării participării la învăţământul preşcolar a copiilor care provin din familiile defavorizate. Prin bugetul  local, cu destinaţia amintită, pentru anul 2018, a fost prevăzută o sumă de 200.000 de lei.  La început  de 2019, nu se cunoaşte încă suma alocată şi aceasta deoarece proiectul de venituri şi cheltuieli nu a fost definitivat.  Potrivit Legii nr. 248  din 2015, stimulentele educaţionale se acordă începând cu luna în care beneficiarul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate, pe baza unei cereri şi a unei declaraţii pe propria răspundere. Copii vor trebui să fie prezenţi zilnic la grădiniţă, cu excepţia absenţelor medicale motivate şi a învoirilor aprobate de cadrele didactice, pe durata a cel mult 3 zile. Tichetele sociale pot fi folosite doar pentru achiziţionarea de produse alimentare, produse de igienă, a îmbrăcămintei şi rechizitelor şcolare. În 2015, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Consiliului Local, pentru amenajările necesare distribuirii drepturilor în cauză s-a alocat o sumă de 40.000 de lei. Solicitarea a venit din partea Direcţiei de Asistenţă Socială, responsabilii acestei structuri invocând necesitatea efectuării unor lucrări de renovare şi compartimentare a parterului sediului Primăriei din Burdujeni, pentru „realizarea unui compartiment de tip casierie şi a unui birou în care îşi vor desfăşura activitatea angajaţii care vor gestiona tichetele de grădiniţă, tichete cu regim special”.