Slab interes pentru tichetele de
grădiniţă
·
De la un an la altul, numărul beneficiarilor stimulentelor educaţionale
pentru copiii care provin din familiile defavorizate a scăzut cu o treime.
Scade interesul sucevenilor
pentru tichetele de grădiniţă. Cel puţin aşa se poate concluziona dintr-o
informare a Direcţiei de Asistenţă Socială
a Primăriei municipiului Suceava, conform căreia pentru anul şcolar
2017-2018 s-a depus şi au fost gestionate 17 de asemenea dosare, cu 20 de
beneficiari. Pe de altă parte, în anul şcolar 2016-2017 au fost gestionate un
total de 21 de dosare, cu 30 de beneficiari ai sprijinului financiar în cauză. Respectivele
beneficii au fost statuate în 2015, prin Legea nr. 248, iar în municipiul
Suceava, procedurile pentru acordarea stimulentelor educaţionale în sistemul de
învăţământ preşcolar au fost aprobate, în Consiliul Local, încă din februarie
2016. La acel moment, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava
aloca autorităţilor locale din reşedinţa de judeţ suma de 148.600 de lei,
scopul fiind acela al stimulării participării la învăţământul preşcolar a
copiilor care provin din familiile defavorizate. Prin bugetul local, cu destinaţia amintită, pentru anul
2018, a fost prevăzută o sumă de 200.000 de lei. La început de 2019, nu se cunoaşte încă suma alocată şi
aceasta deoarece proiectul de venituri şi cheltuieli nu a fost definitivat. Potrivit Legii nr. 248 din 2015, stimulentele educaţionale se acordă
începând cu luna în care beneficiarul îndeplineşte condiţiile de eligibilitate,
pe baza unei cereri şi a unei declaraţii pe propria răspundere. Copii vor
trebui să fie prezenţi zilnic la grădiniţă, cu excepţia absenţelor medicale motivate
şi a învoirilor aprobate de cadrele didactice, pe durata a cel mult 3 zile.
Tichetele sociale pot fi folosite doar pentru achiziţionarea de produse
alimentare, produse de igienă, a îmbrăcămintei şi rechizitelor şcolare. În
2015, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Consiliului Local, pentru
amenajările necesare distribuirii drepturilor în cauză s-a alocat o sumă de
40.000 de lei. Solicitarea a venit din partea Direcţiei de Asistenţă Socială,
responsabilii acestei structuri invocând necesitatea efectuării unor lucrări de
renovare şi compartimentare a parterului sediului Primăriei din Burdujeni,
pentru „realizarea unui compartiment de tip casierie şi a unui birou în care
îşi vor desfăşura activitatea angajaţii care vor gestiona tichetele de grădiniţă,
tichete cu regim special”.