30 ianuarie 2019


Poliţia Locală Suceava cere modificări ale legislaţiei privind numărul de poliţişti care revin unei localităţi
·        „Fiecare  comunitate ar trebui să dispună de posibilitatea de a-şi dimensiona efectivele de poliţie locală în funcţie de nevoile, necesităţile şi resursele bugetare locale”, este de părere directorul executiv Ovidiu Doroftei.
·        În prezent, norma este de un poliţist local la 1.000 de locuitori, noile reglementări urmând a ţine cont, printre altele, de nivelul infracţionalităţii, populaţia pe grupe de vârstă, aria de acoperit, cât şi de şomaj.
Direcţia Poliţei Locale Suceava cere completarea efectivelor de poliţişti, conform statului de personal, completarea dotării acestora şi a compartimentelor funcţionale cu echipament individual şi mijloace tehnice, dar şi punerea la dispoziţie a unui spaţiu adecvat pentru depozitarea echipamentului individual, armamentului şi muniţiei. De asemenea, solicitată este îmbunătăţirea softului pentru camerele de înregistrare video din dotarea Serviciului „Dispecerat supraveghere video”, cât şi finalizarea lucrărilor în zonele cu propuneri de modernizare. În ceea ce priveşte paza obiectivelor, Direcţia de Poliţie Locală avansează propunerea ca, în parcările subterane, la Centrul social de zi „Lumină lină” şi la cimitirul „Pacea” extins, paza să revină firmelor specializate, poliţiştii locali astfel „eliberaţi” urmând a fi orientaţi înspre dispozitivele de ordine publică. Pe de altă parte, conducerea Direcţia Poliţie Locale din cadrul Primăriei municipiului Suceava şi reprezentanţii salariaţilor acestei structuri solicită şi susţin promovarea de modificări legislative cu privire numărul de poliţişti locali care revin unei localităţi. Pornindu-se de la principiile descentralizării şi autonomiei locale, într-o informare semnată de directorul executiv Ovidiu Doroftei se propune ca „fiecare  comunitate să dispună de posibilitatea de a-şi dimensiona efectivele de poliţie locală în funcţie de nevoile, necesităţile şi resursele bugetare locale”. În prezent, potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr. 63 din 2010, norma este de un poliţist local la 1.000 de locuitori, în calcul, pentru noile reglementări, urmând a se ţine cont de particularităţile localităţii. Printre acestea se numără nivelul infracţionalităţii; numărul populaţiei pe diverse grupe de vârstă; aria de extindere-acoperire; zonele turistice de atracţie, care pot genera creşterea fluxului de persoane; existenţa centrelor universitare, modificarea numărului de şomeri; programul zilnic de lucru. Nu în cele din urmă, se solicită ca, în anul 2019, să fie  disponibilizate resursele financiare suplimentare pentru „creşterea capacităţii profesionale şi operative a personalului”, conform legislaţiei privind formarea iniţială a poliţiştilor locali cu atribuţii în domeniile ordinii şi liniştii publice, dar şi a  circulaţiei pe drumurile publice.