Contra a circa 500.000 de euro,
Primăria ar putea cumpăra fostele garaje ale prestatorului de transport
local de călători
·
Acestea au
fost cumpărate de TASA, după ce, în 2005, Finanţele Publice le-au scos la
licitaţie pentru recuperarea a 46 miliarde lei vechi, pe care TPS,
predecesoarea TPL le avea la bugetul statului.
·
„Este o
sumă apreciată drept pertinentă, nefiind un capăt de ţară”, a declarat primarul Ion Lungu, menţionând că suma
avansată în urma negocierilor va fi analizată de o comisie a Consiliul Local.
Autorităţile administraţiei publice locale sucevene intenţionează să achiziţioneze
de la societatea comercială Transporturi Auto a activelor care, de-a lungul
timpului, au aparţinut operatorilor de transport local în comun de călători.
Ion Lungu primarul municipiul Suceava spune că imobilele în cauză sunt folosite
de TPL, firma la care acţionar unic este
Consiliul Local, actualul prestator al serviciului, negocieri în vederea
pregătirii tranzacţiei purtându-se de bună bucată de vreme. Lungu susţine că
fostele hale şi garaje vor fi destinate transportului metropolitan, care ar
putea să fie înfiinţat după sosirea la Suceava a autobuzelor electrice,
mijloacele de transport folosite până acum urmând a face curse în localităţile
din preajma Sucevei. „Cei de la TPL au avut o discuţie cu reprezentanţii TASA,
care şi-au dat un acord asupra vânzării activelor de acolo. Ne trebuie aceste
active pentru că avem un proiect pe care vrem să-l implementăm în Zona
Metropolitană, când vor veni cele 60 de autobuze electrice. Este vorba despre
transportul metropolitan, iar în acest sens avem nevoie de această Bază. Cred
că va fi şi o măsură de eradicare a pirateriei cu maxi-taxi din localităţile
vecine”, a precizat primarul Ion Lungu. Reamintim că, în 2005, Atlassib Sibiu,
prin TASA Suceava, câştiga licitaţia organizată de Direcţia Generală a
Finanţelor Publice pentru vânzarea activelor TPS, al cărui actual continuator
este TPL. La mezat au fost scoase clădirea administrativă şi garajele
societăţii, cu o valoare ce se ridica la 5,5 miliarde lei vechi, mai puţin
terenul de sub acestea. Finanţiştii au organizat licitaţia în vederea
recuperării unor debite de 46 miliarde lei vechi, pe care TPS le avea la
bugetul consolidat la statului. Totuşi, în anii următori, în schimbul achitării
unei chirii, TPL a folosit clădirile şi bunurile proprietate a TASA. Edilul-şef spune că în urma negocierilor
dintre cele două părţi, avansată a fost o sumă de 500.000 de euro, însă, în
final, contractul de vânzare-cumpărare va fi aprobat în şedinţă a Consiliului
Local. „Au fost nişte negocieri, iar la un moment dat s-a vorbit despre circa
500.000 de euro. Este o sumă apreciată drept pertinentă. Nu este un capăt de
ţară, însă aceste demersuri vor fi reluate în Consiliul Local, unde se va face
o comisie în acest sens”, a declarat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. TPL va avea un nou sediu care va fi amenajat
pe o suprafaţă de 25.000 de metri pătraţi, pe imaşul din Burdujeni-sat, pe
strada „Căpitan Andrei”. Existenţa unei noi amenajări de acest gen, pe un tren proprietate
a municipiului Suceava, este o condiţie eliminatorie pentru accesarea
finanţării europene în cadrul Programului Operaţional Regional POR 2014-2020, prin
care reşedinţa de judeţ ar urma să obţină 25,4 de milioane de lei pentru
achiziţionarea a minim 40 de autobuze electrice cu sistem de e-tiketing şi de
„monitorizare în trafic a flotelor”.