O nouă tentativă de prelungire a termenului pentru depunerea
proiectului de dotare a TPL cu autobuze electrice
·
„Am fost,
alături de încă alţi câţiva colegi de ai mei, unul dintre ei care s-a opus
vehement”, spune Ion Lungu, primarul Sucevei.
·
Cinci oferte s-au înregistrat la licitaţia
pentru amenajarea platformei betonate a Diviziei electrice a TPL, piesă
indispensabilă la dosarul pentru obţinerea finanţării nerambursabile UE.
Primăria municipiului Suceava va depune, în luna noiembrie, la Agenţia
pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, proiectul
„Sistem integrat de transport ecologic”. Primarul Ion Lungu şi-a
exprimat speranţa că termenul limită pentru depunerea proiectelor POR nu va fi
prelungit din nou, o asemenea solicitare înregistrându-se din partea mai multor
primari din ţară. „Ne dorim ca, în luna noiembrie, să depunem acest proiect
important, de mobilitate urbană, pentru autobuzele electrice. Au fost discuţii
în Comitetul Director al AMR de la Oradea să mai amânăm depunerea acestor
proiecte până pe 30 iunie 2019. Am fost, alături de încă alţi câţiva colegi de
ai mei, unul dintre ei care s-a opus vehement. Există oraşe care nu au făcut
documentaţia, este problema lor, dar, deja, a mai fost o amânare. În iarna
trecută, noi am insistat ca termenul de depunere să fie 30 iunie 2018. S-a mers
cu un nou termen, respectiv cel de 31 decembrie 2018, iar o parte a primarilor
a cerut o altă amânare. Sper să nu se ţină cont de acest lucru, să putem depune
documentaţia şi să aducem cât mai repede aceste autobuze”, explică primarul Ion
Lungu. Până una-alta, 5 oferte s-au înregistrat la licitaţia pentru proiectarea
şi amenajarea platformei betonate a Diviziei electrice a societăţii comerciale
Transport Public Local. Existenţa „locaţiei” cu pricina este o piesă
indispensabilă la dosarul proiectului pentru obţinerea finanţării
nerambursabile UE pentru dotarea parcului auto cu autobuze electrice. Aceasta după ce aprobarea Proiectului „Sistem integrat de transport ecologic” a
fost condiţionată de construirea, pe o suprafaţă proprietate a autorităţilor
locale, a unor amenajări corespunzătoare pentru adăpostirea şi întreţinerea
mijloacelor de transport în cauză. Municipiul Suceava avea terenuri disponibile
în Lunca Sucevei, la fostul operator de termoficare în sistem centralizat, dar
şi la actualul sediul al TPL, însă suprafeţele în cauză sunt afectate de
procese cu Termica şi, respectiv, cu TASA. La finele lunii august, primarul Ion
Lungu anunţa că lucrările pentru platforma de garare a autobuzelor electrice
vor fi executate la capătul străzii „Căpitan Grigore Andrei”, „pe un tăpşan”
din Burdujeni, necesarul financiar fiind de 2,18 milioane de lei, respectiv de
circa 650.000 de dolari. Conform
primarului, termenul de execuţie este de 3 luni, lucrările incluzând realizarea
terasamentului rutier, a unui zid de sprijin şi a împrejmuirii. Suma de 2,18
milioane de lei ar urma să fie acoperită din fonduri europene, pe lângă cele
menţionate finanţată fiind doar introducerea reţelelor de utilităţi. Pe de altă
parte, de precizat este faptul că, o hotărâre anterioară a Consiliului Local, prevedea
că platforma de garare a aşa-zisei Divizii electrice a societăţii de transport
public TPL va avea 5.000 de metri pătraţi. Respectiva hotărâre includea şi o
staţie de mentenanţă de 900 de metri pătraţi; birouri pe 60 de metri pătraţi;
vestiarele de 80 de metri pătraţi; depozit de scule şi piese pe 50 de metri
pătraţi; stand pentru verificare auto de 65 de metri pătraţi, precum şi
spălătorie aut pe 65 de metri pătraţi. În cadrul Programului Operaţional Regional POR
2014-2020, municipiul Suceava intenţiona să acceseze 25,4 de milioane de lei pentru achiziţionarea a minim 40 de autobuze electrice
cu sistem de e-tiketing şi de „monitorizare în trafic a flotelor”. Ulterior,
s-a numărul acestora s-a redus la 35, deoarece 15 autobuze electrice ar urma să
ajungă în Suceava printr-un program al Ministerului Dezvoltării Regionale şi
Administraţiei Publice.