Primăria Suceava nu a luat măsuri de încasare a 1,84 de milioane de lei de
la firmele falimentare
·
Camera de Conturi a cerut înscrierea acesteaia la masa, soluționarea
cererilor de atragere a răspunderii materiale, cât şi aplicarea executării.
Camera de Conturi Suceava a solicitat Primăriei
municipiului Suceava să elaboreze, să implementeze şi să respecte procedura
pentru urmărirea societăţilor comerciale aflate în insolvenţă, reorganizare
judiciară, faliment sau lichidare. Aceasta după ce, cu prilejul auditului
efectuat la sediul executivului din reşedinţa de judeţ, lucrătorii instituţiei
sucevene au constat deficienţe cu privire la modul de stabilire, evidenţiere şi
urmărire a încasării veniturilor bugetare în cauză, respectiv a 1,84 de
milioane de lei, sumă datorată de firmele cu pricina. „S-au identificat
creanţe fiscale aparţinând persoanelor juridice aflate în procedura insolvenței,
pentru care, deşi s-a atras răspunderea materială a membrilor organelor de
conducere şi/sau supraveghere din cadrul societăţii, sau a oricărei alte
persoane care a contribuit la starea de insolvenţă a debitorului, nu au fost
înregistrate debitele pe persoane fizice, conform hotărârilor judecătoreşti de
atragere a răspunderii materiale”, se arată în Raportul privind finanţele
publice în 2015, al Curţii de Conturi, în
care se mai precizează că, de asemenea, identificate au fost creanţe fiscale
aparţinând persoanelor juridice aflate în procedura insolvenței - scăzute din
evidenţa contabilă şi fiscală a persoanelor juridice -, dar neînregistrate pe
numele persoanelor fizice în sarcina cărora s-a stabilit răspunderea materială.
Camera de Conturi a solicitat Primăriei Suceava să ia
toate măsurilor pentru înscrierea la masa credală a creanţelor aferente societăţilor
comerciale insolvente, să urmărească soluționarea cererilor de atragere a
răspunderii materiale a administratorilor şi să aplice măsurile de executare, conform
prevederilor legale în vederea încasării debitelor.