04 februarie 2017

În 2016,
Peste 40 de familii şi-au pierdut dreptul la ajutorul social
·        Direcţia de Asistenţă Socială a Primăriei Suceava a dispus şi 53 de suspendări ale dreptului în cauză, la o medie de 120 de dosare în plată, munca de obligatorie fiind desfăşurată efectiv de doar 71 de persoane.

La începutul lui 2017, în evidenţa Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Suceava  se află în plată 120 de dosare pentru acordarea venitului minim garantat. Potrivit Narcisei Marchitan, şeful Direcţiei, în anul recent încheiat DAS a înregistrat 42 de cereri noi, iar în urma anchetele sociale, inclusiv a verificărilor la domiciliu, în toate cazurile s-au emis dispoziţii de acordare a dreptului la ajutor social. Drept urmare, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2016, cu titlul de ajutor social, s-au plătit 314.040 de lei, mai mult faţă de  2015, când s-au achitat 273.089 de lei. Pe durata anului trecut, Direcţia de Asistenţă Socială a dispus 53 de suspendări ale dreptului la ajutor social, în 44 de cazuri luându-se măsura încetării plăţii acestei prestaţii. Conform Narcisei Marchitan, la acţiuni şi lucrări de interes local au participat 71 de persoane apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social. Potrivit planului de lucrări de interes local, în această perioadă asistaţii social sunt scoşi la deszăpezire şi eliminarea gheţii în parcuri şi locuri de joacă pentru copii, urmând ca, odată cu venirea primăverii, beneficiarii de venit minim garantat să presteze la măturatul aleilor pietonale şi parcurilor, precum şi la vopsirea mobilierului urban. Pe durata verii, lucrătorii în cauză vor menţine curăţenia locurilor de joacă pentru copii şi vor avea grijă de trotuarele din parcuri, lucruri valabile şi în toamnă, când asistaţii cu pricina vor aduna şi frunzele moarte căzute din copaci.  „Până pe data de 5 a fiecărei luni, către AJPIS sunt transmise, pe bază de borderou, dispoziţia primarului pentru acordarea, suspendarea, modificarea sau încetarea ajutorului social, însoţită de copia cereri de acordare a ajutorului social, şi a declaraţiei pe propria răspundere, copia fişei de calcul a muncii prestate, precum şi situaţia centralizatoare privind titularii dreptului şi suma de plată”, a explicat Narcisa Marchitan, directorul Direcţiei de Asistenţă Socială.