22 septembrie 2016

Nimeni nu vrea să se angajeze la compartimentul de licitaţii al Primăriei Suceava
·        Salariul de pornire este minim 1.500 de lei pe lună, însă, din cauza responsabilităţii enorme şi cantităţii mare de muncă, până acum nu s-a arătat vreun amator pentru cele 3 locuri vacante.  
·        „Avem un volum foarte mare de lucru, având în vedere că există licitaţii contestate, pentru care tot timpul trebuie să oferim clarificări, lămuriri”, a reliefat edilul-şef Ion Lungu.

Primăria Suceava a anunţat concursuri pentru ocuparea  3 posturi vacante la Compartimentul „Achiziţii publice”, cel specializat în organizarea licitaţiilor publice, însă, până acum, nimeni nu a depus dosare pentru a intra în competiţie.  În funcţie de gradul de debutant, consilier sau consilier superior, într-o primă fază salariile acestora variază între 1.500 de lei şi 2.000 de lei pe lună, dar ca urmare a responsabilităţii ridicate şi cantităţii mare de muncă, se pare că ofertele financiare în cauză nu sunt tentante. „Am organizat concursuri pentru ocuparea unor posturi la achiziţii publice, dar lumea nu se prezintă. Avem locuri vacante, însă nici măcar nu au venit să se înscrie la concurs, pentru că este un volum imens de muncă şi o responsabilitate enormă”, a precizat Ion Lungu, menţionând că oferta este valabilă pentru economişti, jurişti, dar şi pentru ingineri. Această situaţie este cu atât mai îngrijorătoare cu cât personalul Compartimentului „Achiziţii publice” este suprasolicitat, trebuind să lucreze suplimentar din cauza contestaţiilor multiple făcute la licitaţiile organizate de administraţia locală pentru demararea şi materializarea unor proiecte cu finanţări, locale, guvernamentale şi europene. Cu puţin timp în urmă, primarul Ion Lungu făcea cunoscut că, din cauza contestării licitaţiilor, Suceava are blocate 7 proiecte a căror valoare se ridică la 10 milioane de euro. Şeful executivului local sucevean evidenţia că, în ciuda aşteptărilor mari, noile proceduri  de achiziţie electronică sunt anevoioase şi greu de pus în practică. „Avem un volum foarte mare de lucru, având în vedere că există licitaţii contestate, pentru care tot timpul trebuie să oferim clarificări, lămuriri”, a reliefat edilul-şef Ion Lungu.  Guvernul României a aprobat o hotărâre care  a modificat şi completat HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din OUG nr. 34/2006. La  recomandarea Comisiei Europene, noile prevederi îşi propuneau să soluţioneze unele probleme ridicate în practica achiziţiilor publice şi, totodată, să elimine piedicile ivite în activitatea autorităţilor contractante.  Însă, din părerile aproape unanime exprimate până  acum, noua legislaţie mai mult a îngreunat lucrurile.