În primă fază,
În Suceava sosesc doar 1.000 de pachete cu produse
alimentare de la UE
„Vom mai
aştepta, astfel încât să facem un stoc de 2.000-3000 de pachete, astfel încât
să putem mulţumi pe toată lumea”, a explicat Ion Lungu
Ajutoarele în
produse alimentare trebuiau distribuite înainte de Sărbătorile de iarnă, iar
mai apoi în preajma celor de Paşte, însă operaţiunea fost amânată din cauza
contestaţiilor.
În
cadrul Programului Operaţional de Ajutorare a Persoanelor Defavorizate,
municipiul Suceava va primi într-o primă etapă, 1.000 de pachete cu produse
alimentare, anunţă primarul Ion Lungu. Însă distribuirea acestora către
persoanele îndreptăţite nu va începe, aşteptându-se livrarea încă 2.000 de
pachete, astfel încât să nu se creeze frustrări în rândul celor care nu vor
putea intra în posesia drepturilor respective. „În perioada următoare vin
1.000 de pachete cu produse alimentare. Am zis însă să mai aşteptăm, pentru că,
în ciuda faptului că se distribuie în ordine alfabetică, o să fie înghesuială.
Însă, vom mai aştepta, astfel încât să facem un stoc de 2.000-3000 de pachete,
astfel încât să putem mulţumi pe toată lumea”, a explicat Ion Lungu. În municipiul Suceava vor avea parte de
sprijinul european în produse alimentare 7.627 de persoane, numărul acestora
fiind stabilit în baza datelor comunicate de instituţiile judeţene
specializate, date centralizate la nivelul Prefecturii, pentru fiecare unitate
administrativ-teritorială din judeţ. În acest sens, Pimăria Suceava a închiriat un spaţiu din Burdujeni al
societăţii comerciale Consuc, unde, de altfel, s-au dat şi pachetele din
campania anterioară. Un pachet conţine 3 kg de făină albă de grâu;
3 kg de mălai; 0,8 kg de paste făinoase; 2 kg de zahăr; 2 kg de orez; 1 kg de
fasole boabe; o conservă de carne de vită şi 2 conserve de pastă de tomate.
În judeţ
ajunseseră 18.840 de pachete, acestea fiind repartizate primăriilor din Baia,
Bogdăneşti, Boroaia, Drăguşeni, Forăşti, Rîşca şi Vadul Moldovei
Potrivit
informaţiilor transmise de Instituţia Prefectului, în
judeţul Suceava, la categoriile prevăzute prin lege vor ajunge un estimativ de
aproximativ 315.706 de cutii cu alimente, respectiv câte două pentru fiecare
beneficiar. Este vorba despre un total de 5.083 tone de alimente, o cutie cu
ajutoare cântărind 16,1 kg. Pentru campania curentă, care trebuia demarată
încă la finele anului trecut, în judeţul Suceava beneficiare ale ajutoarelor în
produse alimentare sunt 157.835 de persoane, faţă de 125.744 de persoane în
2014, înregistrându-se o creştere de 32.091 de îndreptăţiţi. Aceasta ca urmare
a Hotărârii Guvernului României nr. 799 din 2014, care a introdus o nouă
categorie de beneficiari, respectiv „persoanele de fără venituri sau ale căror
venituri nete lunare realizate sunt de până la 450 de lei de persoană, pe lună,
inclusiv”, şi nu care nu se încadrau în niciuna din categoriile prevăzute de
lege. Numai datorită a acestei prevederi legale, numărul îndreptăţiţilor care
ar putea fi înscrişi suplimentar pe listele aprobate de către primari se ridică
la 25.280 de persoane. În zilele acestea, în judeţ ajunseseră
18.840 de pachete, acestea fiind repartizate către primăriile din Baia,
Bogdăneşti, Boroaia, Drăguşeni, Forăşti, Rîşca şi Vadul Moldovei şi apreciindu-se
că întreaga cantitate va fi livrată până pe 22 iunie. Ajutoarele
în produse alimentare din stocurile de intervenţie ale Uniunii Europene trebuiau
distribuite înainte de Sărbătorile de iarnă, iar mai apoi în preajma celor
Paşte, furnizorii de pachete cu produse alimentare pentru judeţul Suceava fiind
Libro Events şi Atico Fine Foods. Operaţiune a fost amânată , deoarece pentru
11 din cele 13 loturi, inclusiv pentru lotul 11, în care sunt cuprinse judeţele
Suceava şi Botoşani, au fost formulate contestaţii. Anunţul
de participare pentru atribuirea contractului „Furnizarea de cutii cu ajutoare
alimentare în cadrul Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor
Defavorizate 2015”, cu autoritate contractantă Ministerul Fondurilor Europene,
a fost publicat sub numărul 163935 din 27 octombrie 2015 pe site-ul www.e-licitatie.ro.