02 iunie 2016

Candidaţii la funcţiile din administraţia publică locală ignoră întreprinderile mici şi mijlocii 
Liliana Agheorghicesei, preşedintele FPIMM, observă că 80% dintre promisiuni sunt adresate asistaţilor social, lansând un mesaj de colaborare între competitorii electorali şi mediul de afaceri.
Preşedintele Federaţiei Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a judeţului Suceava, Liliana Agheorghicesei, a reliefat, într-o conferinţă de presă, preocuparea antreprenorilor pentru profilul candidaţilor la alegerile locale de pe 5 iunie, cât şi pentru oferta electorală economică a acestora. Potrivit liderului judeţean al întreprinzătorilor, interes pentru mediul de afaceri prezintă acei competitori care vin cu propuneri viabile, indiferent de culoarea lor politică „Faptul că suntem în plină campanie electorală, ne oferă şi nouă posibilitatea să aducem la cunoştinţa candidaţilor şi doleanţele întreprinderilor mici şi mijlocii. Îi felicit pe aceia dintre ei care au buna intenţie de a prinde în programele lor inclusiv măsuri cu caracter economic de interes local, dar suntem interesaţi să vedem şi cum îşi vor îndeplini aceste promisiuni electorale”, a precizat Liliana Agheorghicesei, remarcând că 80% dintre măsurile cu caracter electoral sunt adresate asistaţilor social. Şefa FPIMM Suceava a făcut public Ghidul măsurilor economice pentru candidaţii la alegerile locale, lansat la nivel naţional de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, mesajul degajat fiind acela al colaborării dintre aspiranţii la funcţiile din administraţia locală şi mediul de afaceri, ţinta finală constituind-o dezvoltarea economico-socială. 
Liliana Agheorghicesei spune că Ghidul este recomandat tuturor candidaţilor, iar apoi şi aleşilor de după scrutinul de pe 5 iunie, organizaţia reprezentativă a IMM din judeţul Suceava fiind larg deschisă dialogului, în avantajul ambelor părţi. „Toate promisiunile electorale nu vor fi deşarte, dacă, evident, se vor concretiza într-o dezvoltare economică-socială. Vom face orice este posibil să mişcăm rotiţele acestui mecanism, astfel încât economia de la nivelul fiecărei localităţi să funcţioneze în mod normal”, a explicat Preşedintele Federaţiei Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a judeţului Suceava, Liliana Agheorghicesei, menţionând că, din nefericire, în această campanie niciun candidat nu s-a arătat interesat să consulte pe cei care îşi desfăşoară activitatea în sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii.Ghidul măsurilor economice pentru candidaţii la alegerile locale are 30 de măsuri, cuprinse în cadrul a 5 capitole privind sprijinirea şi promovarea antreprenoriatului; accesul IMM la finanţarea adecvată; inovarea; accesul la pieţe şi internaţionalizarea IMM, precum şi reactivitatea administraţiei publice. Unele dintre aceste măsuri au fost prezentate de preşedintele de onoare al Federaţiei Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Mihai Deliu, de Alina Calistru, preşedintele Patronatului Tinerilor Întreprinzători, precum şi de Brînduşa Vîrvara, vicepreşedintele Patronatului Femeilor de Afaceri.