Candidaţii la
funcţiile din administraţia publică locală ignoră întreprinderile mici şi
mijlocii
Liliana
Agheorghicesei, preşedintele FPIMM, observă că 80% dintre promisiuni sunt
adresate asistaţilor social, lansând un mesaj de colaborare între competitorii
electorali şi mediul de afaceri.
Preşedintele
Federaţiei Patronale a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a judeţului Suceava, Liliana
Agheorghicesei, a reliefat, într-o conferinţă de presă, preocuparea
antreprenorilor pentru profilul candidaţilor la alegerile locale de pe 5 iunie,
cât şi pentru oferta electorală economică a acestora. Potrivit liderului
judeţean al întreprinzătorilor, interes pentru mediul de afaceri prezintă acei
competitori care vin cu propuneri viabile, indiferent de culoarea lor politică „Faptul
că suntem în plină campanie electorală, ne oferă şi nouă posibilitatea să
aducem la cunoştinţa candidaţilor şi doleanţele întreprinderilor mici şi
mijlocii. Îi felicit pe aceia dintre ei care au buna intenţie de a prinde în
programele lor inclusiv măsuri cu caracter economic de interes local, dar
suntem interesaţi să vedem şi cum îşi vor îndeplini aceste promisiuni
electorale”, a precizat Liliana Agheorghicesei, remarcând că 80% dintre măsurile
cu caracter electoral sunt adresate asistaţilor social. Şefa FPIMM Suceava a făcut
public Ghidul măsurilor economice pentru candidaţii la alegerile locale, lansat
la nivel naţional de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii
din România, mesajul degajat fiind acela al colaborării dintre aspiranţii la
funcţiile din administraţia locală şi mediul de afaceri, ţinta finală
constituind-o dezvoltarea economico-socială.
Liliana Agheorghicesei spune că Ghidul
este recomandat tuturor candidaţilor, iar apoi şi aleşilor de după scrutinul de
pe 5 iunie, organizaţia reprezentativă a IMM din judeţul Suceava fiind larg deschisă
dialogului, în avantajul ambelor părţi. „Toate promisiunile electorale nu
vor fi deşarte, dacă, evident, se vor concretiza într-o dezvoltare
economică-socială. Vom face orice este posibil să mişcăm rotiţele acestui
mecanism, astfel încât economia de la nivelul fiecărei localităţi să funcţioneze
în mod normal”, a explicat Preşedintele Federaţiei Patronale a
Întreprinderilor Mici şi Mijlocii a judeţului Suceava, Liliana Agheorghicesei,
menţionând că, din nefericire, în această campanie niciun candidat nu s-a
arătat interesat să consulte pe cei care îşi desfăşoară activitatea în sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii.Ghidul măsurilor
economice pentru candidaţii la alegerile locale are 30 de măsuri, cuprinse în
cadrul a 5 capitole privind sprijinirea şi promovarea antreprenoriatului;
accesul IMM la finanţarea adecvată; inovarea; accesul la pieţe şi internaţionalizarea
IMM, precum şi reactivitatea administraţiei publice. Unele dintre aceste măsuri
au fost prezentate de preşedintele de onoare al Federaţiei Patronale a
Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Mihai Deliu, de Alina Calistru, preşedintele
Patronatului Tinerilor Întreprinzători, precum şi de Brînduşa Vîrvara,
vicepreşedintele Patronatului Femeilor de Afaceri.