După ce au
apărut unele şuri prin Burdujeni,
Primarul Lungu
pune capăt dezmăţului din urbanism
„Voi fi mult mai
exigent, în acest mandat, pe linie de urbanism, pentru că sunt probleme care o
iau razna”, a declarat edilul-şef, lăsându-i pe viceprimari fără
Direcţia de Urbanism.
Ion
Lungu, primarul Sucevei a cerut lucrătorilor specializaţi din aparatul propriu
să întocmească o nouă organigramă a direcţiilor, serviciilor, birourilor şi
celorlalte compartimente ale administraţiei publice locale. Vechiul şi noul şef
al executivului sucevean spune că aceasta va fi supusă analizei deliberativului
care se va constitui săptămâna viitoare, iar o modificare majoră reprezintă trecerea Direcţiei de Urbanism în
subordinea nemijlocită a primarului. Lungu spune că a decis să propună această
schimbare, deoarece vrea să se implice personal în acest domeniu, după ce a văzut
„nişte şuri prin Burdujeni”, despre care lumea crede că sunt aprobate de către
primar. „Nu le aprobă primarul, ci doar le semnează, pentru că de asta este
primar. De aceea, voi lua în subordine Direcţia de Urbanism, deoarece este
nevoie de autoritatea primarului. Voi fi mult mai exigent, în acest mandat, pe
linie de urbanism, pentru că sunt probleme care o iau razna. Vreau să semnez
acele hotărâri în cunoştinţă de cauză, nu doar să le contrasemnez”, a
punctat ocupantul fotoliului administrativ din Areni. Până acum, Direcţia de
Urbanism a funcţionat în subordinea unuia dintre viceprimari, potrivit Legii
administraţiei publice locale, primarul putând să delege atribuţiile către
subordonaţii săi. Edilul-şef a spus că nu dă neapărat vina pe viceprimari, traseul
documentaţiilor de urbanism fiind unul lung şi întortocheat. „Nu am ce să
reproşez la viceprimari, dar până la Dumnezeu te mănâncă sfinţii. Până a aproba noi documentele în cauză, acestea
sunt avizate de arhitecţi, de proiectanţi etc. Nu vreau să jignesc pe nimeni,
dar vin arhitecţii şi ne ţin lecţii de morală despre modul cu arată oraşul, iar
majoritatea actelor sunt vizate de ei”, a conchis Ion Lungu primarul
Sucevei.