Până la finele anului
2013,
·
„Trebuie să ne concentrăm atenţia, cu precădere, asupra
achitării plăţilor restante şi arieratelor, astfel încât, la sfârşitul anului
2013, valoarea lor să fie zero”, se precizează în raportul Biroului „Buget” al administrativului
sucevean
Intrările în vistieria comună a
administraţiei municipiului Suceava nu sunt tocmai cele aşteptate, rezultă din
analiza execuţie bugetare pentru primele 9 luni ale anului 2013. Astfel,
gradul de realizare a veniturilor, determinate ca procentual între veniturile
totale încasate până la data de 30 septembrie 2013 şi veniturile totale
programate pentru primele 3 trimestre ale anului este de 65,83%. În consecinţă,
în ceea ce priveşte bugetul local, încasările sunt de 148,66 de milioane de
lei, dintre care 85 de milioane de lei ore prezintă veniturile proprii. La capitolul cheltuieli, gradul de realizare
a acestora din urmă este, în primele 9 luni din 2013, de 64,99%. La secţiunea
de funcţionare a bugetului local, cheltuielile
sunt de 74,94%, iar la cea de dezvoltare, de 35,29%. „Menţinerea la un
nivel scăzut al plăţilor pentru dezvoltare este cauzată, în principal, de nivelul
scăzut de încasare a sumelor primite de
la UE, în contul plăţilor efectuate în cadrul proiectelor FEGR”, se
arată în raportul direcţiei de specialitate a executivului municipal.
În totalul cheltuielilor din primele 3 trimestre ale anului 2013, ponderea
cea mai mare o deţine cele cu „Învăţământul”, respectiv 39,27%. Urmează capitolul, Combustibil energie”, 12,48%,
majoritatea banilor ducându-se pe acoperirea diferenţelor de preţ şi tarif la
energia termică, precum şi capitolul „Transporturi”, cu cheltuieli importante
pentru repararea străzilor şi cu cele aferente proiectelor cu finanţare
europeană. „În perioada următoare trebuie să ne concentrăm atenţia, cu precădere,
asupra achitării plăţilor restante şi arieratelor, astfel încât, la sfârşitul
anului 2013, valoarea lor să fie zero”, se precizează în raportul Biroului „Buget” al administrativului
sucevean.