Persoanele impozabile din
punct de vedere al taxei pe valoare adăugată, stabilite
în România, care au efectuat, în anul 2012,
importuri respectiv achiziţii
intra-comunitare de bunuri sau servicii în alt stat membru al Uniunii Europene,
au posibilitatea solicitării rambursării TVA achitată în acel stat, anunţă Administraţia
Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava, printr-un comunicat de presă. Potrivit
AJFP, pentru a obţine rambursarea TVA în statul membru de rambursare, persoana
impozabilă stabilită în România trebuie să completeze
şi să transmită statului membru respectiv,
pe cale electronică, prin intermediul portalului electronic
pus la dispoziţie de Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, formularul 318 „Cerere de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România”. Perioada de
rambursare poate fi de maximum 1 an calendaristic şi de minimum 3 luni
calendaristice. Cererile de rambursare pot viza, însă, o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care
aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârşitul anului calendaristic. În
cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică
de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se
solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 de euro sau echivalentul
acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare. În cazul în care
cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an
calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA
nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume în moneda
naţională a statului de rambursare. Pentru transmiterea cererii, contribuabilii
trebuie să deţină un certificat digital calificat obţinut în condiţiile Legii
nr. 455/2001 privind semnătura electronică.