15 mai 2013


Noi investiţii în şcoli, doar după achitarea datoriilor
Şcolile din municipiul Suceava nu vor mai primi bani pentru investiţii, deşi presiunile în acest sens sunt multe, a pus în vedere primarul Ion Lungu, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii Curţii de Conturi, directorilor şi contabililor din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din reşedinţa de judeţ. Lungu le-a atras atenţia responsabililor din educaţia suceveană că Legea finanţelor publice are prevederi stricte în această privinţă şi că investiţiile noi şi lucrările de reparaţii vor fi declanşate doar în urma consultării şi aprobării Primăriei.               
„Există, mai ales în perioada de  vară, presiuni pentru lucrări de investiţii sau de reparaţii, însă trebuie să respectăm Legea finanţelor, aşa cum este ea astăzi. În primul rând, trebuie să achităm arieratele, în al doilea rând să finalizăm investiţiile în curs şi, abia în al treilea rând, să începem investiţii noi”, a puncta Lungu. Şeful administraţiei locale, în calitatea de ordonator principal de credite, a precizat că respectă autonomia centrelor bugetare din învăţământul preuniversitar sucevean şi strategiile stabilite în consiliile de administraţie ale unităţilor şcolare, responsabilitatea pe această linie revenindu-le. Lungu a menţionat că a întâlnit şi directori de unităţi de învăţământ care şi-au declinat competenţa în materie de contabilitate, edilul şef susţinând că aceasta nu este o scuză pentru eventualele nereguli. „Din moment ce funcţia de director este acceptată, trebuie ştiute şi contabilitate şi de toate”, a iterat primarul Ion Lungu.
O echipă de audit de la Camera de Conturi Botoşani va face, până la sfârşitul lunii iunie o auditare a activităţii financiar-contabile a ordonatorilor terţiari de credite, respectiv a unităţilor de învăţământ  preşcolar şi şcolar din municipiul Suceava.
Cornelia Obreja, director în cadrul Camerei de Conturi Suceava, precizat că Inspectoratul Şcolar Judeţean Şcolar a făcut o evidenţă a investiţiilor începute încă din 1999, toate actele contabile privind  derularea acestora trebuind a fi revăzute şi actualizate.