Autobuzele TPL încep să
gâfâie
·
Din ce în ce mai des, acestea rămân în garaj, pentru
reparaţii, în 2014, după 8 ani de la cumpărare, trebuind a fi scoase din uz
·
Pentru cele 30 de autobuze noi aduse la Suceava, din
puşculiţa comună s-au plătit 7 milioane
de euro.
Bugetul local va aloca societăţii
de transport public local TPL Suceava un supliment financiar de 500.000 de lei.
Suma este prevăzută într-un proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului
local, acesta urmând a fi dezbătut în şedinţa ordinară din luna în curs a
deliberativului. „Avem o solicitare
de finanţare suplimentară de la societatea de transport public local. În acest
an, Primăria achitat deja 15 miliarde de lei vechi ca subvenţii la
contravaloarea biletelor şi abonamentelor”, a declarat edilul şef. Pe de
altă parte, relevă şeful administraţiei locale, în 2012, în contul ratelor la achiziţionarea
prin leasing a autobuzelor Irisbus Iveco,
de la bugetul local trebuie achitate 5,7 milioane de lei, până acum fiind
onorată jumătate din această sumă. „Sigur, la fel întreaga economie
românească, şi societăţile din subordinea Consiliului Local trec printr-o
situaţie grea. Primăria şi-a făcut datoria, însă, şi acestea trebuie să facă
eforturi, astfel încât să putem supravieţui împreună”, a reliefat ocupantul
fotoliului din Areni.
Primarul Ion Lungu spune că
pentru cele 30 de autobuze noi aduse la Suceava, din puşculiţa comună s-au plătit 7 milioane de euro. Demn
de luat în seamă este faptul că majoritatea acestora au norma de funcţionare de
500.000 de km depăşită, multe dintre ele rămânând, din ce în ce mai des, în
garaj, pentru reparaţii. De altfel, în
2014, după 8 ani de la cumpărare, autobuzele încauză ar trebui scoase din uz.