Licitaţii cu rezultate viciate la instituţiile subordonate Consiliului Judeţean
· Auditorii au constatat erori în estimarea valorii contractelor, fiind achiziţionate produse la o valoare peste cea stabilită ca limită maximă
· Auditorii au constatat erori în estimarea valorii contractelor, fiind achiziţionate produse la o valoare peste cea stabilită ca limită maximă
Angajaţii unor instituţii subordonate Consiliului Judeţean au beneficiat de salarii calculate greşit, rezultă dintr-o informare a executivului pe anul 2008, bazată pe o auditare încheiată la finele anului trecut. „S-au constatat abateri de la prevederile legale referitoare la modul de calcul a drepturilor salariale şi a celor asimilate acestora, pentru unii salariaţi din cadrul mai multor unităţi subordonate”, se arată în materialul citat, care scoate la iveală şi alte nereguli. Este vorba, în principal, despre cele privind procedurile de licitaţie. Astfel, au fost constatate erori în estimarea valorii contractelor de achiziţie publică, rezultatul fiind achiziţia directă a unor produse la o valoare peste cea stabilită ca limită maximă în această din urmă situaţie. Pe de altă parte, documentele care fac parte din dosarul achiziţiei publice nu au fost aprobate în totalitate de către conducătorul instituţiei în cauză, nemotivându-se, prin note justificative, nici modul în care a fost stabilită ponderea factorilor de evaluare în cazul aplicării criteriului „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”. Nu în cele din urmă, se arată în informarea Consiliului Judeţean, pentru unele achiziţii publice, punctarea ofertanţilor s-a realizat eronat, fără a se respecta algoritmul de calcul al punctajului, fapt care a dus la vicierea rezultatelor licitaţiilor. Auditul a mai evidenţiat că unele unităţi subordonate executivului judeţean nu au desemnat persoane responsabile pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor referitoare la activitatea de achiziţii publice. „În legătură cu toate aceste aspecte, auditorii au făcut recomandări pentru intrarea în legalitate şi evitarea repetării erorilor identificate, urmând ca în cadrul viitoarelor misiuni de auditare să se facă verificări în acest sens”, se precizează în sinteza administrativului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu