28 martie 2019


Primăria Suceava cumpără halele şi birourile firmei de transport călători pe care Direcţia de Finanţe le-a executat în urmă cu 14 ani 
·        Cumpărătorul de atunci şi vânzătorul de acum este TASA Suceava, membră a Holding Atlasib, care ţine cu chirie, în fostele proprii spaţii, societatea de transport public local a municipiului Suceava.       

·        Deşi neoficial se vorbeşte despre circa 650.000 de euro, preţul la care se va efectua tranzacţia va fi stabilit la masa tratativelor, în vederea achiziţionării activelor în cauză fiind constituită o comisie de negociere.
Municipiul Suceava va achiziţiona clădirile-construcţii speciale proprietate a societăţii de Transporturi Auto SA şi scoase la vânzare de către firma suceveană. O hotărâre în acest sens a trecut de votul consilierilor locali municipali, în şedinţa ordinară de ieri, după ce la întrunirea din 31 ianuarie 2019, aleşii au aprobat o hotărâre de principiu în acest sens.  Demersurile survin adresei 82 din 8 ianuarie 2019, prin care societatea de transport public local (TPL) făcea cunoscută, Primăriei Suceava, oportunitatea cumpărării de la TASA, membră a Holding Atlasib, a activelor în care firma de transport călători a reşedinţei de judeţ îşi desfăşoară activitatea. La fel, printr-o  adresă din 15 ianuarie 2019, înregistrată la Primăria municipiului Suceava, societatea comercială Transporturi Auto anunţa menţinerea ofertei ferme de vânzare a imobilelor de pe strada „Traian Vuia” din reşedinţa de judeţ. În cauză ar fi, printre altele magazia de materiale, atelierul de fierărie-tâmplărie, modulul comercial, clădirea de garaje, clădirea de revizii troleibuze, staţia de spălare, rampa de metal, decantorul, rampa de revizie, clădirea administrativă, grupul sanitar, staţia de redresare şi platformele betonate. Preţul la care se efectua tranzacţia va fi stabilit la masa tratativelor, în vederea achiziţionării clădirilor în cauză fiind constituită o comisie de negociere. În componenţa acesteia intră 5 consilieri locali, respectiv Silviu Cristinel Creţu, Constantin Munteanu, Petru Marius Cernescu, inclusiv viceprimarii Lucian Harşovschi şi Marian Andronache. De asemenea, din structură fac parte Camelia Damian, director executiv al Direcţiei de Patrimoniu; Paul Iftimie, director executiv al Direcţiei al Direcţiei Contencios Administrativ, Juridică şi Administrativă; Niculai Frunzaru, director general al Direcţiei Generale Tehnice şi de Investiţii şi Ileana Amariei, şeful Serviciului „Autorizare activităţi comerciale”. Din informaţiile deja vehiculate, suma care s-ar face vânzarea-cumpărarea s-ar ridica la 650.000 de euro. De precizat este faptul că,  în 2005, Atlassib Sibiu, prin TASA Suceava, câştiga licitaţia organizată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice pentru vânzarea activelor TPS, al cărui actual continuator este TPL. Atunci, la mezat erau scoase clădirea administrativă şi garajele societăţii, cu o valoare care se ridica la 5,5 miliarde lei vechi, mai puţin terenul de sub acestea. Finanţele Publice organizau licitaţia în vederea recuperării unor debite totale de 46 miliarde lei vechi, pe care TPS le către bugetul consolidat la statului. Totuşi, în anii următori, în schimbul achitării unei chirii, TPL a folosit clădirile şi bunurile proprietate a TASA.  Primarul Ion Lungu susţine că, după efectuarea tranzacţiei şi sosirea în Suceava a autobuzelor electrice, fostele hale şi garaje vor fi destinate transportului metropolitan, care ar putea să fie înfiinţat în reşedinţa de judeţ, vechile mijloacele de transport urmând a efectua curse în localităţile din preajma Sucevei. Pe de altă parte, TPL va avea un nou sediu al „Diviziei electrice”,, acesta fiind în curs de amenajare pe o suprafaţă de 25.000 de metri pătraţi, pe imaşul din Burdujeni-sat, pe strada „Căpitan Andrei”. Existenţa unei noi amenajări de acest gen, pe un tren proprietate a municipiului Suceava, este o condiţie eliminatorie pentru accesarea finanţării europene în cadrul Programului Operaţional Regional POR 2014-2020, prin care capitala judeţului ar urma să obţină 25,4 de milioane de lei pentru achiziţionarea a minim 40 de autobuze electrice cu sistem de e-tiketing şi de „monitorizare în trafic a flotelor”.