Creştere explozivă a numărului de
suceveni care pleacă legal la muncă în Germania
·
În primele 9 luni ale anului 2018, au solicitat formulare E101 de două 8 ori
mai mulţi suceveni faţă de prima jumătate a lui 2016.
Casa Judeţeană de Pensii Suceava a eliberat, în primele trei trimestre
ale anului 2018, peste 13.200 de formulare E101 pentru persoanele care urmează
să desfăşoare o activitate sezonieră pe teritoriul Germaniei şi care nu sunt
asigurate în sistemul de securitate socială din România, se rată într-o
informare a instituţiei sucevene. Procedura are loc în baza unui acord încheiat
între România şi Germania, prin care s-a convenit utilizarea unilaterală a
acestui document. Numărul sucevenilor care pleacă la muncă în Germania este
într-o creştere explozivă, dacă facem o comparaţie cu prima a anului 2016, spre
exemplu, perioadă la finele căreia Casa Judeţeană de Pensii completase şi eliberase
1.602 de formulare E101, de circa 8 ori mai puţin faţă de cele nouă luni ale anului
acesta. „Până la data de 30
septembrie 2018, au fost eliberate un
număr de 13.207 formulare. Formularele se eliberează persoanelor care pleacă să
muncească în Germania, documentele atestând faptul că solicitantul nu este
asigurat în sistemul de securitate socială din România", se precizează
în informarea CJP. Numărul sucevenilor merg să muncească în Germania este în
creştere, dacă luăm în calcul şi primul trimestru al anului 2015, perioadă la
finele căreia Casa Judeţeană de Pensii completase şi înmânase 3.196 de
formulare E101. Persoanele care doresc să intre în posesia unui asemenea
formular se vor prezenta la Casa de Judeţeană de Pensii cu cererea tip şi o
declaraţie pe proprie răspundere; copie de după actul de identitate; acte care
atestă situaţia din România, (contract individual de muncă, decizie de încetare
a activităţii, adeverinţă de concediu fără salariu etc), documente referitoare
la activitatea sezonieră desfăşurată în Germania, precum şi o copie după
contractul încheiat cu un angajator din acest stat. Atât la solicitarea
eliberării formularului E101, cât şi la ridicarea acestui formular, trebuie să
se prezinte titularul cererii. În cazuri excepţionale, în care titularul nu
este disponibil, poate fi mandatată, pe baza unei procuri autentificate, o altă
persoană. Din conţinutul procurii autentificate este obligatoriu să rezulte că
mandatarul este împuternicit să formuleze solicitarea de eliberare a
formularului E101, respectiv pentru ridicarea acestuia. Notificarea calităţii de
neasigurat în sistemul de securitate socială din România se emite începând din
2011.