Susţinute din bugetul local,
Premiile pentru performanţă la olimpiadele internaţionale şcolare stârnesc
discordie
·
Profesorii
pregătitori ar fi vrut să fie şi ei recompensaţi, în cazul elevilor premiul
întâi fiind de 10.000 de lei, iar următoarele două poziţii sunt răsplătite cu 7.500
de lei, respectiv de 5.000 de lei.
·
„Deschidem
o cutie a Pandorei, pentru că (...) nu doar un profesor se ocupă de pregătirea
fiecărui elev, ci mai mulţi”,
a precizat primarul Ion Lungu, menţionând că acele cadre didactice au parte de
recompense specifice sistemului de învăţământ.
Autorităţile administraţiei publice locale din municipiul Suceava au în
pregătire două regulamente pentru recompensarea elevilor din învăţământul local
preuniversitar de stat. Două proiecte de hotărâre în acest sens vor ajunge pe
masa Consiliului Local, premiaţi urmând a fi tinerii cu rezultate la
olimpiadele internaţionale din învăţământ, cât şi la concursurile naţionale
şcolare şi sportive. „Într-o primă fază
vom intra cu un regulament pentru premierea elevilor care au obţinut rezultate
la olimpiadele internaţionale. Mai lucrăm la un regulament care prevede modalitatea
de premiere a celor de la nivel naţional, în domeniile şcolar şi sportiv. Însă,
pentru început discutăm despre olimpiadele şcolare internaţionale din domeniul
învăţământului”, face cunoscut Ion Lungu, primarul Sucevei. Astfel pentru cea
dintâi categorie, a olimpiadele internaţionale, premiul pentru ocuparea locului
întâi este de 10.000 de lei, pentru locul al doilea, de 7.500 de lei, iar
elevii care vor ocupa al treilea loc vor primi 5.000 de lei. David Turturean a luat deja, prin hotărâre a deliberativului
local, un premiu de 10.000 de lei pentru medalia de aur la Olimpiada
internaţională de astronomie din Sri Lanka. Elevul Colegiului Naţional „Ştefan
cel Mare” din Suceava urmează a mai beneficia de încă unul de 75.000 de lei,
alături de coechipierul său Paul Rebenciuc, pentru medalie de argint la Olimpiada
de astronomie şi astrofizică din China. Lungu
a recunoscut că au existat demersuri şi pe tema recompensării cadrelor
didactice care îi pregătesc pe elevii competitivi la disciplinele respective şi
care, evident, au un rol important în câştigarea probelor de concurs. Însă, din
discuţiile de la Inspectoratul Şcolar, s-ar fi spus că respectivii profesori
beneficiază de stimulente specifice sistemului de învăţământ. Pe deasupra, un
elev cu performanţe superioare nu ar avea doar un „trainer”, ci doi sau chiar
mai mulţi, ceea ce presupune impedimente de ordin financiar în ceea ce priveşte
bugetul local. „Intrăm într-o cutie a Pandorei, pentru că nu este numai un
profesor, ci mai mulţi. Într-o discuţie avută la Inspectoratul Şcolar, am
înţeles că profesorii au unele beneficii la gradele profesionale, precum şi
alte facilităţi. Dar, dacă deschidem această cutie a Pandorei, nu doar un
profesor se ocupă de pregătirea fiecărui elev, de aceea ne-am limitat să
premiem doar elevii”, a explicat Ion Lpngu, ocupantul fotoliului administrativ
din Areni.