22 februarie 2016

Lucrările pentru ultimele două tronsoane ale centurii  ocolitoare ale Sucevei sunt scoase la licitaţie
-         Până acum, „realizată a fost expertiza tehnică pentru stabilirea şi evaluarea lucrărilor necesare finalizării obiectivului”, informează  Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi.
Judeţul Suceava, anul 2015 a stat sub semnul unor realizări importante pe latura investiţiilor în infrastructura rutieră naţională. Aşa transmite Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi, care evidenţiază, la acest capitol, recepţionarea la terminarea lucrărilor, respectiv pe 29 ianuarie 2015, a lucrărilor
de modernizare a drumului naţional DN 29 Suceava-Botoşani, pe o lungime de 39,71 km. În acelaşi context, reliefată este şi punerea în funcţiune, pe 12 martie 2015, şi deschiderea circulaţiei rutiere pe tronsonul III al variantei de ocolire a municipiului Suceava, pe mai mult de 5 km, între Pătrăuţi şi drumul naţional DN 17, la Şcheia. Potrivit compartimentului de relaţii cu presa al Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi pentru obiectivul reabilitarea drumului naţional DN 18, între km 180+400 şi 220+088, adică cel de la limita de judeţului Suceava la Iacobeni şi Şesuri-Cîrlibaba, între km 180+850 şi 199+400, a fost deja încheiat contractual de proiectare şi execuţie. Nu în cele din urmă, responsabilii ieşeni transmit că în cazul tronsoanelor I şi II ale primului inel ocolitor al reşedinţei de judeţ, pe o distanţă de 7,43 km, realizată a fost expertiza tehnică pentru stabilirea şi evaluarea lucrărilor necesare finalizării obiectivului, „lucrări care se vor achiziţiona prin licitaţie deschisă la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA”. De menţionat este că varianta de ocolire a Sucevei are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe drumul european DE 85 pe traseul Moara-Mihoveni-Pătrăuţi-Siret, precum şi cel de pe drumul european DE 576, dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Carosabilul cu 2 benzi a  fost  prevăzut a avea o lăţime de 7 metri şi a permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor au fost proiectate 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate trebuiau să fie, de asemenea, 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, cu o lungime de 17,7 metri. Iniţial valoarea proiectului era de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Construcţia şoselei de centură a Sucevei a început în 2008, de atunci investiţia mărindu-şi continuu valoarea, ajungând, după unele aprecieri, la 86 de milioane de euro.
Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi mai informează că pe durata anului 2015 secţiile de Drumuri Naţionale Suceava şi Cîmpulung Moldovenesc au avut o susţinută activitate de întreţineri curente şi reparaţii. Astfel, desfăşurată a fost o gamă largă de lucrări, principalele obiective avute în vedere fiind repararea suprafeţelor „îmbrăcămintei” rutiere, atât în cadrul programului de întreţinere multianuală, cât şi în regie; întreţinerea şi repararea elementelor de siguranţă a circulaţiei, precum parapete şi mijloace de semnalizare; executarea de marcaje rutiere; intervenţii pentru înlăturarea obstacolelor şi a efectelor accidentelor naturale şi rutiere, dar şi activităţi de „toaletare” a zonelor de siguranţă ale drumurilor naţionale.