TPL, firma suceveană de
transport călători poate fi salvată doar de autobuzele electrice
·
„Sunt probleme la TPL, care se menţine deocamdată pe
linia de plutire, dar eu cred că salvarea ca veni de la acele maşini electrice,
care consumă foarte puţin”, a explicat ocupantul fotoliului administrativ
din Areni, Ion Lungu.
Societatea de transport
public local de călători TPL Suceava are probleme financiare, recunoaşte Ion
Lungu, primarul reşedinţei de judeţ, care precizează că în ciuda faptului că în
2015 se ajunsese cu plata subvenţiei la zi, în prezent obligaţiile către firma
la care autorităţile este unic acţionar s-au adunat din nou. „Bugetul TPL nu
este suficient niciodată. Cu toate eforturile făcute de Primărie, ora actuală
mai avem nişte datorii către această societate”, iterează Lungu. Edilul şef
sucevean spune că o bună parte din cheltuielile TPL o reprezintă cea cu
combustibilul consumat de autobuzele şi microbuzele societăţii, de aceea o
soluţie o reprezintă înlocuirea actualului parc auto cu mijloace de transport
electrice. „Sunt probleme la TPL, care
se menţine deocamdată pe linia de plutire, dar eu cred că salvarea ca veni de
la acele maşini electrice, care consumă foarte puţin”, a explicat ocupantul
fotoliului administrativ din Areni.
Lungu spune că a studiat
bilanţul de venituri şi cheltuieli al TPL pe anul 2015, unde a constatat că 30%
din încasările firmei de transport călători se duc pe procurarea motorinei. În
acest sens, Primăria municipiului Suceava face demersuri pentru depunerea unui
proiect cu finanţare europeană nerambursabilă, prin care societatea de transport
public local va fi dotată cu 40 de autobuze electrice. „Este foarte important ca aceste autobuze să
vină cât mai repede, pentru că de aici va veni eficientizarea TPL. Acestea sunt
mai scumpe, însă se vor amortiza rapid, dată fiind achiziţionarea cu fonduri
europene, cât şi faptul că energia electrică este mai rentabilă în raport cu
consumul de combustibili”, a conchis Ion
Lungu, primarul municipiului Suceava.
La finele lui 2015, Consiliului Local de ieri, a hotărât că suma maximă
care poate fi acordată TPL ca subvenţie şi compensaţie în anul 2016 nu poate
depăşi 4,3 milioane de lei. Subvenţia poate fi disponibilizată o dată cu
expirarea termenului prevăzut de contractul precedent şi numai cu respectarea
condiţiilor privind acordarea de facilităţi pentru transportul public local.