06 februarie 2014

Peste 70 de cupluri sucevene au divorţat la primărie

În anul 2013, în judeţul Suceava au fost întocmite şi eliberate 76 de certificate de divorţ pe cale administrativă, constatat de către ofiţerii de stare civilă, se arată într-o informare a Serviciului de stare civilă din cadrul Consiliului Judeţean, în care precizează că, de asemenea, au fost făcute inclusiv menţiuni ca urmare a 243 de certificate de divorţ transmise de către notarii publici. Conform Legii nr. 202 din 25 octombrie 2010 privind accelerarea proceselor, ofiţerul de stare civilă delegat poate constata desfacerea căsătoriei în condiţiile în care soţii sunt de acord cu divorţul şi doar dacă nu au copii născuţi în timpul convieţuirii legale sau minori adoptaţi. După înregistrarea  dosarului, respectivul ofiţer de stare civilă  acordă soţilor un termen de răzgândire de 30 de zile calendaristice, perioadă în care aceştia pot să-şi retragă cererea. La solicitarea motivată a unuia dintre soţi, ofiţerul în cauză poate prelungi intervalul de „reflecţie” cu încă cel mult 30 de zile caracteristice. În perioada la care facem referire, în judeţul Suceava au fost întocmite 20.685 acte de stare civilă, dintre care 8.987 de acte de naştere;  4.381 de acte de căsătorie şi 7.317 de acte de deces. Totodată, au fost eliberate 33.056 de certificate de stare civilă, respectiv 18.343 de certificate de naştere; 6.359 de certificate de căsătorie şi 8.354 certificate de deces. Nu în cele din urmă, Serviciul stare civilă al Consiliului Judeţean, prin funcţionarii publici de specialitate, a asigurat îndrumarea, coordonarea şi controlul activităţii de stare civilă din cele 114 unităţi administrativ-teritoriale ale judeţului, acestea din urmă făcând obiectul a 131 activităţi de verificări.