Peste 70 de cupluri sucevene au divorţat la primărie
În anul 2013, în judeţul Suceava au fost întocmite şi eliberate 76 de certificate
de divorţ pe cale administrativă, constatat de către ofiţerii de stare civilă, se
arată într-o informare a Serviciului de stare civilă din cadrul Consiliului
Judeţean, în care precizează că, de asemenea, au fost făcute inclusiv menţiuni
ca urmare a 243 de certificate de divorţ transmise de către notarii publici. Conform
Legii nr. 202 din 25 octombrie 2010 privind accelerarea proceselor, ofiţerul de
stare civilă delegat poate constata desfacerea căsătoriei în condiţiile în care
soţii sunt de acord cu divorţul şi doar dacă nu au copii născuţi în timpul
convieţuirii legale sau minori adoptaţi. După înregistrarea dosarului, respectivul ofiţer de stare
civilă acordă soţilor un termen de
răzgândire de 30 de zile calendaristice, perioadă în care aceştia pot să-şi
retragă cererea. La solicitarea motivată a unuia dintre soţi, ofiţerul în cauză
poate prelungi intervalul de „reflecţie” cu încă cel mult 30 de zile
caracteristice. În perioada la care facem referire, în judeţul Suceava au fost întocmite
20.685 acte de stare civilă, dintre care 8.987 de acte de naştere; 4.381 de acte de căsătorie şi 7.317 de acte de
deces. Totodată, au fost eliberate 33.056 de certificate de stare civilă,
respectiv 18.343 de certificate de naştere; 6.359 de certificate de căsătorie
şi 8.354 certificate de deces. Nu în cele din urmă, Serviciul stare civilă al Consiliului Judeţean, prin
funcţionarii publici de specialitate, a asigurat îndrumarea, coordonarea şi
controlul activităţii de stare civilă din cele 114 unităţi administrativ-teritoriale
ale judeţului, acestea din urmă făcând obiectul a 131 activităţi de verificări.