·
„Să spunem că ducem toată zăpada din oraş, nici măcar nu
încape discuţie, pentru că ne-ar trebui 10 miliarde de lei vechi, bani pe care
nu îi avem”, declară primarul Ion Lungu.
Primăria Suceava nu-şi permite să
încarce în maşini şi transporte zăpada în exces în afara municipiului, aşa cum
a făcut în iarna lui 2012. Primarul Ion
Lungu a declarat ieri, că operaţiunile sunt costisitoare, debarasate fiind doar
staţiile pentru transportul în comun şi zonele adiacente unităţilor de
învăţământ şi instituţiilor publice. „Nu are rost să ne minţim, pentru că
nu se poate pune problema căratului zăpezii. Sigur, acolo unde este absolut
necesar, în staţiile de autobuz, intrarea în şcoli şi instituţiile publice, o
vom lua şi o vom a mai muta. Dar, să spunem că ducem toată zăpada din oraş,
nici măcar nu încape discuţie, pentru că ne-ar trebui 10 miliarde de lei vechi,
bani pe care nu îi avem”, a iterat primul gospodar al urbei reşedinţă. Lungu recunoaşte că probleme încă mai există, deşi
Rosal a intervenit şi mai poate face lucrări specifice, însă doar în limita
banilor pe care Primăria îi poate achita. De precizat este faptul că, doar
pentru cele câteva zile de la sfârşitul lunii ianuarie, în care a nins puternic
şi a fost gheţuş, facturile emise de operatorul de salubritate bucureştean au
însumat nu mai puţin de 449.000 de lei. În perioada respectivă, în municipiul
Suceava au fost împrăştiate 470 de tone sare şi 605 tone de nisip,
consumându-se 13.000 de litri de motorină. „S-a intervenit în bine
condiţii şi nu s-au înregistrat blocaje, însă probleme sunt. Ca să faci
curăţenie totală, să cari toată zăpada şi spargi gheaţa, este nevoie de o
maşină de bani, iar acest buget trebuie împărţit proporţional şi pentru
Termica, ACET şi Rosal”, a conchis primarul municipiului Suceava, Ion
Lungu. În februarie 2011, omătul în surplus a fost dus pe terenurile de la
periferia urbei, la intrarea dinspre municipiul Fălticeni, prioritate având
depunerile de pe marginea carosabilului marilor străzi, precum şi din staţiile de îmbarcare-debarcare pentru
mijloacele de transport în comun. Cu această operaţiune, municipalitatea
suceveană a cheltuit 50.000 de lei.