05 februarie 2014

Primăria Suceava, amenzi drastice pentru ţurţuri şi aruncatul zăpezii în stradă
·        Sucevenii prinşi că scot zăpada din curţi şi o depozitează în zone circulate riscă o amendă de până la 200 de lei.
·        Pentru zilele din ianuarie în care s-a intervenit la deszăpezire şi combaterea gheţii, cheltuielile administraţiei sunt de peste 450.000 de lei.

Odată ce ninsorile au încetat, iar temperaturilor au mai crescut, conducerea municipalităţii sucevene a trecut la îndepărtarea gheţii de pe trotuare şi a ţurţurilor de la streşinile obiectivele care ţin de domeniul public. Primarul Ion Lungu a precizat ieri, într-o conferinţă de presă, că atât locuitorilor oraşului, cât şi agenţilor economici le revin obligaţii în acest sens, iar cei care nu se conformează urmează a fi sancţionaţi. „Pentru că vremea permite, facem eforturi să îndepărtăm gheaţa de pe trotuare şi ţurţurii de gheaţă, acolo unde este cazul, respectiv în zonele aferente domeniului public. Am anunţat, însă, de acum vom trece şi la fapte. Le readuc aminte sucevenilor că avem o hotărâre de Consiliu Local care prevede sancţiuni pentru cei care nu îndepărtează ţurţuri de la uluci şi jgheaburi”,  a avertizat edilul şef.  Lungu preciza că amenzile sunt cuprinse între 100 de lei şi 1000 de lei pentru persoane fizice şi de 200 de lei până la 2.000 de lei, în cazul persoanelor juridice.  Primarul a atenţionat şi pe cei care, „într-un mod sfidător”, iau zăpada din jurul autoturismelor parcate pe marginea străzilor şi o aruncă pe carosabilul curăţat „la negru”.  Ion Lungu spune că omătul poate fi depozitat pe spaţiile verzi, sucevenii prinşi asupra faptului, riscând o amendă 50 de lei -200 de lei,  inclusiv cei care scot zăpada şi gheaţa din curţi şi o depozitează în zone circulate. Persoanele juridice sunt sancţionate mai drastic, amenzile variind între 150 de lei şi 600 de lei. De precizat este faptul că, doar în perioada din luna ianuarie în care s-a intervenit în condiţii de iarnă, în municipiul Suceava au fost împrăştiate 470 de tone sare şi 605 tone de nisip, consumându-se 13.000 de litri de motorină. Factura intervenţiilor pentru deszăpezire este de 449.000 de lei, care, potrivit primul gospodar al urbei reşedinţă, „este una pertinentă”.