18 septembrie 2013

Primăria introduce sechestru pe bunurile a 11 firme rău platnice
·        Respectivii rău platnici datorează, în total, circa 30.000 de lei, debitele fiind cumulate începând chiar şi din urmă cu 7 ani.
·        Din 50 de milioane de lei de recuperat, 25 de milioane de lei reprezintă datorii istorice ale firmelor aflate în procedură de insolvenţă sau de faliment.
Ieri, lucrătorii Serviciului „Executări silite” al Primăriei municipiului Suceava au avut programată măsura introducerii sechestrului asigurător la 11 firme de pe raza urbei reşedinţă. „Suntem într-o campanie fermă de încasare a restanţelor la buget, pentru că nu există alte soluţii. Vom face tot ce putem să încasăm banii datoraţi Primăriei municipiului Suceava”, a declarat şeful administraţiei locale, Ion Lungu. Edilul şef precizează că respectivi rău platnici datorează, în total, circa 30.000 de lei, debitele fiind cumulate începând chiar şi din urmă cu 7 ani. O situaţie specială o reprezintă societăţile mijlocii şi mari, care au declanşat şi se află în procedura insolvenţei, pentru recuperarea creanţelor cu pricina, municipalitatea înscriindu-se la masa credală şi aşteptând deciziile administratorilor sau lichidatorilor judiciari, după caz. Conform şefului executivului local, din cele aproape 50 de milioane de lei de recuperat, 25 de milioane de lei reprezintă datorii istorice ale firmelor aflate în procedură de insolvenţă sau de faliment. Diferenţa de 10 milioane de lei sunt obligaţii fiscale ale populaţiei, iar 15 milioane de lei, debite ale agenţilor economici activi. Primarul Lungu a făcut apel la persoanele fizice contribuabile să se reprezinte la sediul executivului pentru a-şi lămuri situaţia patrimonială, în aşa fel încât să nu facă obiectul unor acţiuni de executare mai puţin întemeiate. Lungu susţine că nu există un mecanism direct de informare între instanţele judecătoreşti şi notariate, pe de o parte, şi Primărie, de cealaltă parte, din acest motiv intervenind şi unele probleme. „Fac apel la acestea să se prezinte la Primărie, să-şi clarifice situaţia legată de patrimoniu, fie că şi-au vândut proprietăţile, au cumpărat altele, au divorţat sau au făcut partaje. Noi nu suntem înştiinţaţi despre aceste operaţiuni, notariatele nu ne informează, iar cei în cauză nu aduc un exemplar din actele în cauză şi la Primărie”, a reliefat ocupantul fotoliului din Areni, Ion Lungu.