Transportul public de călători, concurat neloial de
maxi-taxi pirat
·
„Multe
microbuze din afară parcurg municipiul Suceava şi preiau călătorii care, de
regulă, circulă cu bilet, în timp societatea noastră rămâne numai cu cei care
au abonamente”, arată
directorul TPL. Romaniuc.
·
„Este
o problemă care trebuie discutată şi la nivelul Consiliului Judeţean, întrucât
apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului Suceava”, a accentuat şeful administraţiei sucevene, Ion
Lungu.
Maxi-taximetrele din comunele învecinate municipiului Suceava fac
concurenţă neloială societăţii de transport public din reşedinţa de judeţ,
semnalează directorul TPL, Darie Romaniuc, care precizează că, în ciuda
faptului că este interzis, acestea preiau, în interiorul oraşului, pe sucevenii
care, în caz contrar, ar fi circulat cu mijloacele firmei la care unic acţionar
este Consiliul Local. „Noi am reclamat şi semnalat faptul că avem o concurenţă
neloială din partea unor maxi-taxi pirat. Dacă există curse ineficiente, este
şi din cauză că multe microbuze din afară parcurg municipiul Suceava şi preiau
călătorii care, de regulă, circulă cu bilet, în timp societatea noastră rămâne
numai cu cei care au abonamente”, arată directorul TPL. Romaniuc a precizat că
veniturile din contractul de subvenţionare semnat cu administraţia locală
reprezintă până la 12% din veniturilor totale ale TPL, diferenţa prevenind din
vânzări de bilete şi abonamente. Astfel, în 2012, firma de transport public
local de călători a facturat, către Primăria Suceava, o sumă de 1,6 milioane de lei, cifra de afaceri pe
întreg anul fiind de 14 milioane de lei. Primarul Ion Lungu precizează că, anul
trecut, înspre TPL au fost orientate 2,5 milioane de lei, fonduri care includ
şi pe cele pentru stingerea arieratelor. „Sumele sunt în dinamică,
înregistrându-se restanţe de la un an la altul”, a subliniat edilul şef. Şeful
executivului local remarcă faptul că preluarea de călători de către microbuzele
din comunele învecinate reprezintă, într-adevăr, o problemă. Conform edilului
şef, Primăria Suceava autorizează doar opriri la capetele de linie ale
transportului inter-localităţi, însă o serie de trasee licenţiate de Consiliul
Judeţean se suprapun peste cele ale transportului municipal urban sucevean. „Din
păcate, ne confruntăm cu aceste curse intra-judeţene, microbuzele care merg de
la Suceava la Moara, spre exemplu, oprind în toate staţiile din municipiu.
Primăria este obligată să îi autorizeze doar pentru capătul de linie, fără
opriri în interiorul oraşului. Este o problemă care trebuie discutată şi la
nivelul compartimentului pentru transportul intra-judeţean al Consiliului
Judeţean, întrucât apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului
Suceava”, a accentuat şeful administraţiei sucevene, Ion Lungu.