05 martie 2013


Transportul public de călători, concurat neloial de maxi-taxi pirat 
·        „Multe microbuze din afară parcurg municipiul Suceava şi preiau călătorii care, de regulă, circulă cu bilet, în timp societatea noastră rămâne numai cu cei care au abonamente”, arată directorul TPL. Romaniuc.
·        „Este o problemă care trebuie discutată şi la nivelul Consiliului Judeţean, întrucât apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului Suceava”, a accentuat şeful administraţiei sucevene, Ion Lungu.
Maxi-taximetrele din comunele învecinate municipiului Suceava fac concurenţă neloială societăţii de transport public din reşedinţa de judeţ, semnalează directorul TPL, Darie Romaniuc, care precizează că, în ciuda faptului că este interzis, acestea preiau, în interiorul oraşului, pe sucevenii care, în caz contrar, ar fi circulat cu mijloacele firmei la care unic acţionar este Consiliul Local. „Noi am reclamat şi semnalat faptul că avem o concurenţă neloială din partea unor maxi-taxi pirat. Dacă există curse ineficiente, este şi din cauză că multe microbuze din afară parcurg municipiul Suceava şi preiau călătorii care, de regulă, circulă cu bilet, în timp societatea noastră rămâne numai cu cei care au abonamente”, arată directorul TPL. Romaniuc a precizat că veniturile din contractul de subvenţionare semnat cu administraţia locală reprezintă până la 12% din veniturilor totale ale TPL, diferenţa prevenind din vânzări de bilete şi abonamente. Astfel, în 2012, firma de transport public local de călători a facturat, către Primăria Suceava, o sumă  de 1,6 milioane de lei, cifra de afaceri pe întreg anul fiind de 14 milioane de lei. Primarul Ion Lungu precizează că, anul trecut, înspre TPL au fost orientate 2,5 milioane de lei, fonduri care includ şi pe cele pentru stingerea arieratelor. „Sumele sunt în dinamică, înregistrându-se restanţe de la un an la altul”, a subliniat edilul şef. Şeful executivului local remarcă faptul că preluarea de călători de către microbuzele din comunele învecinate reprezintă, într-adevăr, o problemă. Conform edilului şef, Primăria Suceava autorizează doar opriri la capetele de linie ale transportului inter-localităţi, însă o serie de trasee licenţiate de Consiliul Judeţean se suprapun peste cele ale transportului municipal urban sucevean. „Din păcate, ne confruntăm cu aceste curse intra-judeţene, microbuzele care merg de la Suceava la Moara, spre exemplu, oprind în toate staţiile din municipiu. Primăria este obligată să îi autorizeze doar pentru capătul de linie, fără opriri în interiorul oraşului. Este o problemă care trebuie discutată şi la nivelul compartimentului pentru transportul intra-judeţean al Consiliului Judeţean, întrucât apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului Suceava”, a accentuat şeful administraţiei sucevene, Ion Lungu.