Sucevenii continuă să plece legal
la muncă sezonieră în Germania
·
Doar în primul trimestru, CJP a eliberat 3.886 de formulare care atestă că
solicitanţii nu sunt asiguraţi în sistemul de securitate socială din România, anul
trecut fiind solicitate 14.224 de asemenea formulare.
Casa Judeţeană de Pensii Suceava a eliberat, în primul trimestru al
anului 2019, aproape 4.000 de formulare E101 pentru persoanele care urmează să
desfăşoare o activitate sezonieră pe teritoriul Germaniei şi care nu sunt
asigurate în sistemul de securitate socială din România, se arată într-o
informare a instituţiei sucevene. Procedura are loc în baza unui acord încheiat
între România şi Germania, prin care s-a convenit utilizarea unilaterală a acestui
document. „Până la data de 31 septembrie 2019, au fost eliberate un număr de
3.886 de formulare. Formularele se eliberează persoanelor care pleacă să
muncească în Germania, documentele atestând faptul că solicitantul nu este
asigurat în sistemul de securitate socială din România", se precizează
în informarea CJP. În 2018, în cadrul compartimentului specializat al Casei
Judeţene de Pensii au fost înregistrate 14.224 de cereri de notificare a
respingerii cererii de emitere a "formularului E101!", în cazul
lucrătorilor emigranţi, angajaţi temporar pe teritoriul Germaniei, în vederea
efectuării unor lucrări sezoniere. Numărul
sucevenilor care merg să muncească în Germania este în creştere, dacă luăm în
calcul primul trimestru al anului 2015, perioadă la finele căreia Casa
Judeţeană de Pensii completase şi înmânase 3.196 de formulare E101. Persoanele
care doresc să intre în posesia unui asemenea formular se vor prezenta la Casa
de Judeţeană de Pensii cu cererea tip şi o declaraţie pe proprie răspundere;
copie de după actul de identitate; acte care atestă situaţia din România,
(contract individual de muncă, decizie de încetare a activităţii, adeverinţă de
concediu fără salariu etc), documente referitoare la activitatea sezonieră
desfăşurată în Germania, precum şi o copie după contractul încheiat cu un
angajator din acest stat. Atât la solicitarea eliberării formularului E101, cât
şi la ridicarea acestuia, trebuie să se prezinte titularul cererii. În cazuri
excepţionale, în care titularul nu este disponibil, poate fi mandatată, pe baza
unei procuri autentificate, o altă persoană. Din conţinutul procurii
autentificate este obligatoriu să rezulte că mandatarul este împuternicit să
formuleze solicitarea de eliberare a formularului E101, respectiv pentru
ridicarea acestuia. Notificarea calităţii de neasigurat în sistemul de
securitate socială din România se emite începând din 2011.