Programul de asfaltări din Suceava este dat peste cap din cauza lipsei
muncitorilor
·
"Una
dintre marile probleme pe care le avem la ora actuală este lipsa din România a forţei de muncă cu
calificare, iar acesta este doar începutul", susţine primarul Ion Lungu.
·
Firmele care
au adjudecat serviciul de reparare şi întreţinere a infrastructurii rutiere au
un buget disponibil de 30 de milioane de lei,
cel mai mare din ultimii 30 de ani.
Programul de asfaltări din 2019 are neşansa de a nu fi îndeplinit, cu
toate că, la început de an, autorităţile administraţiei publice locale din
municipiul Suceava anunţau ce mai mare campanie de reparaţii din toate
timpurile. Potrivit primarului Ion
Lungu, în teren ar trebui să se afle 10
formaţii lucru, însă, efectiv, intervenţiile sunt făcute de maxim 5 dintre
acestea. Mai mult, una dintre firmele care au câştigat licitaţia pentru
întreţinerea şi repararea infrastructurii rutiere din reşedinţa de judeţ este
angajată şi în execuţia rutei ocolitoare, pe tronsonul Şcheia-Moara.
"Lucrurile nu merg cum aşa trebuie. Firma Autotehnorom - pentru care am
tot respectul - s-a întins, lucrând şi la ruta ocolitoare, iar celelalte firme,
la fel, au oameni puţini. Ne dorim să avem 10 formaţii la reparaţii, dar lucrăm
numai cu 4-5 formaţii", a reliefat primul gospodar al oraşului. Întrebat
de ce nu ia măsuri de reziliere a contractelor încheiate cu societăţile în
neregulă, Lungu a precizat ieri, într-o conferinţă de presă, că pe fondul crizei
de forţă de muncă, aceasta nu ar fi decizia cea mai bună, "întrucât nu
există garanţia că se va găsi un constructor mai bun". Şeful
municipalităţii sucevene spune că a ridicat această problemă, a împuţinării
societăţilor de construcţii, şi în cadrul întâlnirii pe care primarii au avut-o
cu premierul Viorica Dancilă, unii dintre aceştia plângându-se că la licitaţiile
pentru executarea proiectelor europene
sau a celor PNDL nu se înregistrează măcar câte un singur ofertant. "Putem
lua măsuri de reziliere a contractului, dar mâine ar putea veni altă firmă,
care să nu aibă nu aibă nici măcar tot atâţia muncitori. Una dintre marile probleme pe care le avem
este lipsa din România a forţei de muncă cu calificare, iar acesta este doar
începutul. În România multe licitaţii nu se vor face din această cauză,
inclusiv cele pentru proiecte cu fonduri europene", a evidenţiat Ion
Lungu, primarul municipiului Suceava. Firmele care au adjudecat serviciul de
reparare şi întreţinere a infrastructurii rutiere sunt Autotehorom, Florconstruct,
SUCT şi ConBucovina, bugetul disponibil pentru 2019 fiind de 30 de milioane de
lei, cel mai mare din ultimii 30 de ani.