Din 2016, de la apariţia legii,
·
"Procesul
în sine, de obţinere de autorizaţii de
securitate la incendii la unităţile şcolare din judeţ, este unul destul de lent", a explicat col. Costică Gheaţă, şeful ISU,
menţionând că nici controalele şi nici asistenţa tehnică de specialitate
nu au dus la rezultate mai bune.
·
"Trebuie
să mărim ritmul demersurilor pentru autorizare, în aşa fel încât în septembrie,
când ne facem bilanţul şcolilor neautorizate, să avem o cifră mult mai bună", a spus prefectul Mirela Adomnicăi.
·
În 2018, s-au
solicitat şi obţinut 36 de autorizaţii de securitate la incendii, iar în 2019,
până la această dată, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava au fost înaintate şi soluţionate 15 dosare de
autorizare.
Ritmul depunerii dosarelor de autorizare pe linie securitate la
incendii a unităţilor de învăţământ din judeţul Suceava este unul dezamăgitor,
în ciuda măsurilor luate pentru a stimula aceste demersuri. Din acest motiv, prefectul
Mirela Elena Adomnicăi, a propus ieri, cu prilejul şedinţei Colegiului
prefectural, ca, în zilele acestea, la intrarea în vacanţa şcolară, Inspectoratul
pentru Situaţii de Urgenţă să organizeze o întâlnire cu primarii unităţilor
administrativ-teritoriale din judeţ în care încă nu s-au obţinut autorizarea
din acest punct de vedere. Şeful instituţiilor desconcentrate în teritoriu
crede că prelucrarea informaţiilor şi asistenţa tehnică din partea specialiştilor
ar putea grăbi procedurile. "Astfel, această deschidere manifestată în
ceea ce priveşte consultanţa acordată înainte de depunerea dosarelor de
autorizare va avea loc în timp util, astfel încât problemele care ar fi putut
remediate anterior să nu fie o piedică pentru autorizarea ulterioară, când se vine
efectiv documentaţia. De asemenea, trebuie - acolo unde mai putem - să mărim
ritmul demersurilor pentru autorizare, în aşa fel încât în septembrie, când ne
facem bilanţul şcolilor neautorizate, să avem o cifră mult mai mică", a
spus reprezentantul Guvernului în teritoriu, Mirela Adomnicăi.
Col. Costică Gheaţă, inspector-şef al Inspectoratului pentru Situaţii
de Urgenţă "Bucovina" al judeţului Suceava a precizat ieri, că autorizarea se
face pe fiecare imobil şi nu pe întreaga unitate şcolară, documentele care
trebuie depuse la ISU fiind prevăzute în HG nr. 571 din 2016. Potrivit şefului
ISU, din punct de vedere statistic, în judeţul Suceava fac obiectul autorizării
357 de edificii sau construcţii din cadrul unităţilor de învăţământ. Din acest
din urmă total, autorizaţie au obţinut doar 79, rămânând ca pentru diferenţa de
278 de imobile cu destinaţia respectivă să fie cerută autorizarea în perioada
următoare. Pe de altă parte, Gheaţă a menţionat că nu fac obiectul autorizării
507 clădiri din judeţ, fiind vorba, în principal, despre imobile existente, dar
la care nu s-a intervenit în ceea ce priveşte realizarea cu lucrări de
reabilitare, modernizare sau de altfel, şi pentru care nu se impune autorizaţie
de construire. În anul 2018, în judeţul Suceava s-au solicitat şi obţinut 36 de
autorizaţii de securitate la incendii, iar în 2019, până la această dată, la
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava au fost înaintate şi soluţionate 15 dosare de
autorizare. "Raportat la necesarul la numărul de construcţii care necesită
autorizare, se observă o diferenţă destul de mare. Putem concluziona că
procesul în sine, de obţinere de autorizaţii de securitate la incendii la
unităţile şcolare, este unul destul de lent. Pentru noi este o prioritate, şi
am încercat să găsim toate formele de urgentare, plecând de la controale şi
terminând cu asistenţă tehnică de specialitate", a explicat col. Costică
Gheaţă, şeful ISU, menţionând că o cauză o constituie a întârzierii este şi
pierderea unor documente, "piese" obligatorii la dosar.