24 iunie 2019


PSD Suceava reclamă repartizarea "partinică, inacceptabilă" a  unei sume de peste 28 de milioane de lei aflate la dispoziţia Consiliului Judeţean   
·        Este "o repartiţie care defavorizează clar primăriile social-democrate în favoarea mai mult decât evidentă a primăriilor conduse de liberali", reclamă, printr-un comunicat de presă, organizaţia judeţeane a PSD.
·        "Urmare a centralizării informaţiilor obţinute, a rezultat un necesar de finanţare de aproximativ 10 ori mai mare decât suma totală de repartizat", se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre, în care se accentuează că repartizarea are loc în baza solicitărilor provenite din teritoriu.     
Plenul consilierilor judeţeni suceveni va delibera, în şedinţa ordinară din săptămâna aceasta asupra repartizării, către comunele, oraşele şi municipiile din judeţul Suceava, a sumei de 28,49 de milioane de lei. Fondul a fost constituit la nivelul Consiliului Judeţean în conformitate cu Legea bugetului de stat pe 2019, în corelaţie cu valoarea însumată a impozitului pe venit care ar urma să se încaseze la nivel naţional în acest an. În vederea distribuirii efective, executivul judeţean a cerut fiecăreia dintre unităţile administrativ-teritoriale sucevene să întocmească şi să înainteze un necesar pentru susţinerea proiectelor de dezvoltare locală, dar şi a programelor de infrastructură cu participare financiară locală. Respectivul necesar include, de asemenea, şi "cheltuielile de funcţionare pe care acestea, în mod justificat, nu le pot finanţa din veniturile proprii şi din sume defalcate taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale". Astfel, dosarele de fundamentare a necesarului a inclus denumirea, valoarea proiectelor, contractele de finanţare şi hotărârile de consiliu prin care au fost aprobate; perioada de implementare a programelor şi sumele necesare pentru anul 2019, care nu pot fi obţinute din credite sau asigurate din resurse proprii. În ceea ce priveşte necesarul pentru asigurarea funcţionării, comunele, oraşele şi municipiile din judeţ au depus la Consiliul Judeţean informaţii referitoare la execuţia bugetară pe anul 2018; excedentul cumulat la finale anului trecut; bugetul aprobat pentru anul 2019; execuţia bugetară la 31 mai 201, precum şi cheltuielile pentru anul 2019 neînscrise în bugete din cauza lisei resurselor financiare. "Urmare a centralizării informaţiilor obţinute, a rezultat un necesar de finanţare de aproximativ 10 ori mai mare decât suma totală de repartizat",  se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre. Conform proiectului de repartizare, din totalul de 5,5 milioane de lei alocat municipiilor, Suceava, cu primar PNL, nu primeşte niciun ban, cea mai mare sumă, una de 2,5 milioane de lei fiind orientată către Cîmpulung Moldovenesc, localitate cu administraţie PNL. Pentru oraşele judeţului este prevăzută suma de 6,6 milioane de lei, Gura Humorului urmând a se bucura de 1,4 milioane de lei de lei, iar Siret, de 1,3 milioane de lei, ambele fiind conduse de edili-şefi liberali. Celelalte oraşe vor avea parte de câte o repartizare cuprinsă între 300.000 de lei şi 600.000 de lei fiecare. De cealaltă parte, pentru 72 de comune se împarte un total de 16,39 de milioane de lei, cea mai mare alocare, una de 500.000 de lei fiind prevăzută pentru Cârlibaba, cu primar PNL. Putna, comună tot liberală urmează în top cu 400.000 de lei, în timp ce nu mai puţin de 26 de primării vor avea parte de câte 100.000 de lei fiecare. Printr-un comunicat de presă, organizaţia judeţeană a Partidului Social Democrat semnalează că proiectul de hotărâre al Consiliului Judeţean Suceava defavorizează unităţile teritorial-administrative cu primari social-democraţi. "(...) într-o manieră partinică, inacceptabilă, dar din nefericire specifică lui, preşedintele Gheorghe Flutur a repartizat către localităţi sumele aflate la dispoziţia sa - o repartiţie ce defavorizează clar primăriile social-democrate în favoarea mai mult decât evidentă a primăriilor conduse de liberali", se precizează în comunicatul de presă al PSD Suceava.