TASA vinde Primăriei Suceava clădiri câştigate la licitaţia din 2005 a Finanţelor, pentru recuperarea sumelor datorate de firma de transport
călători
·
Ulterior, de-a
lungul anilor, contra unei sume datorate TASA, cu titlul de chirie, dar la care
s-au înregistrat restanţe, TPL s-a folosit de aceste clădiri.
·
„Timp de 12
ani am avut procese cu societatea Transporturi Auto SA, am avut executori şi
jandarmi la poartă, cât şi un stres permanent”, a precizat Darie Romaniuc, directorul TPL.
·
La sfârşitul lunii mai 2017, executorii
judecătoreşti şi agenţii ai unei firme de protecţie s-au prezentat la sediul
TPL pentru a evacua mijloacele de transport şi a sigila halele de reparaţii.
Consiliul Local Suceava a aprobat de principiu, în şedinţă ordinară,
achiziţionarea, de la societatea comercială Trasporturi Auto SA Suceava, a mai
multor clădiri-construcţii speciale. Acestea au fost proprietatea societăţii comerciale
Transport Public şi Servicii (TPS) Suceava, a cărei moştenitoare este actuala
societate comercială Transport Public Local (TPL). Totul a pornit în anul 2005,
când Atlassib Sibiu, prin TASA Suceava, câştiga licitaţia organizată de
Direcţia Generală a Finanţelor Publice pentru vânzarea activelor TPS. La vânzare
au fost scoase active cu o valoare de 5,5 miliarde lei vechi, mai puţin terenul
de sub acestea, DGFP organizând licitaţie pentru recuperarea unor debite de 46
miliarde lei vechi. La acel moment au fost înstrăinate, magazia de materiale, atelierul
de fierărie-tâmplărie, modulul comercial, clădirea de garaje, clădirea de
revizii troleibuze, staţia de spălare, rampa de metal, decantorul, rampa de
revizie, clădirea administrativă, grupul sanitar, staţia de redresare şi
platforme betonate. Printr-o adresă din
15 ianuarie 2019, înregistrată la Primăria municipiului Suceava, societatea
comercială Transporturi Auto anunţa menţinerea ofertei ferme de vânzare a
imobilelor de pe strada Traian Vuia” din reşedinţa de judeţ. Din informaţiile
deja vehiculate, suma care ar fi fost avansată în schimbul acestora se ridică
la 650.000 de euro. De-a lungul anilor, contra unei sume datorate TASA cu
titlul de chirie, TPL s-a folosit de aceste clădiri. „De mai mult timp, suntem în conflict cu cei
de la TASA. După ani întregi de judecăţi şi executări, directorul Darie
Romaniuc a avut discuţii preliminare, în sensul de a cumpăra acele active, care
sunt musai necesare pentru funcţionarea activităţii de la societatea de transport
public local”, a precizat primarul Ion Lungu. Şeful executivului sucevean a
arătat că oraşul este plin de maxi-taxi „sub masca transportului intra-judeţean”,
care opresc în staţiile din municipiu şi care preiau clienţii TPL. Lungu opinat
că problema ar putea fi rezolvată după sosirea autobuzelor electrice şi
înfiinţarea unui serviciu transportului metropolitan de călători. „Altă soluţie
nu există, iar în loc ca numărul acestora să se reducă, de la zi la zi apar tot
mai multe licenţe, date conform legii. Dacă vom cumpăra ceste active, vom face
un prim proiect, prin asociere între localităţile din zona limitrofă, cu un
buget comun de subvenţii pentru persoanele defavorizate, pensionari, elevi şi
studenţi”, a precizat Lungu, menţionând că respectivul serviciu va folosi, în principal,
autobuzele actuale ale TPL. Darie Romaniuc, directorul TPL, a precizat că, pentru activele în cauză, societatea la care unic acţionar sunt autorităţile locale, achită către TASA o chirie care înseamnă contravaloarea a „jumătate de zi lucrată în fiecare lună”. Şeful de la TPL susţine că „ este mult” şi că suma ar putea fi folosită în alt scop. „Timp de 12 ani am avut procese cu societatea Transporturi Auto SA, am avut executori şi jandarmi la poartă, cât şi un stres permanent. În instanţă, în 2012, cei de la TASA au câştigat o sumă importantă pentru spaţiile pe care le-am folosit ilegal - stabilit de instanţă -, iar aceşti bani au fost daţi din veniturile societăţii”, a reliefat Darie Romaniuc. Andrei Păduraru, consilier PSD, a întrebat de ce tocmai acum se vine cu această iniţiativă?, iar alesul PNL, Adrian Arămescu, i-a răspuns că ar mai fi trebuit şi ca TASA să fi vrut să vândă activele cu pricina. „Acum, dacă proprietarul le vinde pentru că nu are ce face cu ele, este foarte bune pentru noi. Altfel, dacă iniţiativa era a noastră, ne luau un preţ mult prea mare”, a punctat Adrian Arămescu. Reamintim că, la sfârşitul lunii mai 2017, executorii judecătoreşti şi agenţii ai unei firme de protecţie s-au prezentat la sediul TPL Suceava pentru a evacua mijloacele de transport şi a sigila halele de reparaţii. Darie Romaniuc, directorul firme, spunea că intervenţia venea ca urmare a unui dosar de evacuare datând încă din anul 2006. În şedinţa ordinară alunii ianuarie, Consiliul Local a aprobat inclusiv constituirea unei comisii de negociere a preţului cu care ar putea se facă tranzacţia, din structura acesteia făcând parte 5 aleşi şi încă 4 lucrători ai executivului, desemnaţi prin dispoziţie a primarului Ion Lungu.