01 februarie 2019

În 2018,
Prefectura Suceava, sufocată de procese privind aplicarea legilor fondului funciar 
·        Este vorba de nu mai puţin de 2.117 de dosare dintre cele  2.176 aflate pe rolul instanţelor de judecată, numărul totalul de acţiuni în care Instituţia Prefectului a fost reprezentată crescând cu 541 comparativ cu anul precedent.
Compartimentul juridic al Instituţiei Prefectului judeţului Suceava a instrumentat, în anul 2018, un total de 2.176 de dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată. Potrivit Raportului privind activitatea din anul trecut, cele mai multe, respectiv 2.117 de dosare, în stadiile procesuale fond, apel şi recurs au avut ca obiect „fondul funciar”. În acelaşi an, 20 de dosare de la instanţa de Contencios administrativ, în stadiile procesuale fond şi recurs, s-au referit la anularea unor ordine ale prefectului, încetarea mandatelor consilierilor locali sau ale primarilor, emise în anii 2017 şi 2018, în timp ce 12 dosare, în aceeaşi materie a contenciosului, în stadiile procesuale fond, apel şi recurs au privit drepturile salariale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual. Pe de altă parte, 16 dosare în contencios administrativ, în stadiile procesuale fond şi recurs, au vizat anularea de acte administrative emise sau adoptate de autorităţile publice locale din judeţul Suceava, iar  încă 9 dosare, în  materiile contencios administrativ şi civil, stadiile procesuale fond, apel şi recurs, au avut ca obiect pretenţii privind  înmatriculări. Nu în cele din urmă, un dosar în contencios administrativ, stadiile procesuale fond şi recurs, s-a referit la achiziţii publice, iar un altul, aflat pe fond, la aceeaşi instanţă, a vizat anularea unei autorizaţii de construire.  Potrivit sursei amintite, comparativ cu anul precedent, numărul de acţiuni în care Instituţia Prefectului a fost reprezentată în instanţă a crescut cu 541, în anul 2017 fiind instrumentate 1.635 de cauze. Conform procedurii privind circuitul documentelor primite de la instanţele de judecată, respectiv dosare, termene şi soluţii, au fost introduse în registrul electronic special întocmit în acest sens, formulându-se întâmpinări, concluzii, căi de atac şi  răspunsuri la diverse solicitări, în funcţie de fiecare caz în parte. Pe de altă parte, Comisia judeţeană pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor Suceava a fost informată către privire la situaţia dosarelor constituite şi înregistrate în care Comisia şi/sau prefectul judeţului sunt părţi. Este vorba despre anularea de hotărâri ale Comisiei, anularea de ordine ale prefectului, anulare sau modificare de titluri de proprietate, dar şi de altele.