În 2018,
Prefectura Suceava,
sufocată de procese privind aplicarea legilor fondului funciar
·
Este vorba de nu mai puţin de 2.117 de dosare dintre
cele 2.176 aflate pe rolul instanţelor
de judecată, numărul totalul de acţiuni în care Instituţia Prefectului a fost
reprezentată crescând cu 541 comparativ cu anul precedent.
Compartimentul juridic al Instituţiei Prefectului
judeţului Suceava a instrumentat, în anul 2018, un total de 2.176 de dosare aflate
pe rolul instanţelor de judecată. Potrivit Raportului privind activitatea din
anul trecut, cele mai multe, respectiv 2.117 de dosare, în stadiile procesuale
fond, apel şi recurs au avut ca obiect „fondul funciar”. În acelaşi an, 20 de dosare
de la instanţa de Contencios administrativ, în stadiile procesuale fond şi
recurs, s-au referit la anularea unor ordine ale prefectului, încetarea mandatelor
consilierilor locali sau ale primarilor, emise în anii 2017 şi 2018, în timp ce
12 dosare, în aceeaşi materie a contenciosului, în stadiile procesuale fond, apel
şi recurs au privit drepturile salariale ale funcţionarilor publici şi ale personalului
contractual. Pe de altă parte, 16 dosare în contencios administrativ, în stadiile
procesuale fond şi recurs, au vizat anularea de acte administrative emise sau adoptate
de autorităţile publice locale din judeţul Suceava, iar încă 9 dosare, în materiile contencios administrativ şi civil,
stadiile procesuale fond, apel şi recurs, au avut ca obiect pretenţii privind înmatriculări. Nu în cele din urmă, un dosar
în contencios administrativ, stadiile procesuale fond şi recurs, s-a referit la
achiziţii publice, iar un altul, aflat pe fond, la aceeaşi instanţă, a vizat anularea
unei autorizaţii de construire. Potrivit
sursei amintite, comparativ cu anul precedent, numărul de acţiuni în care
Instituţia Prefectului a fost reprezentată în instanţă a crescut cu 541, în
anul 2017 fiind instrumentate 1.635 de cauze. Conform procedurii privind
circuitul documentelor primite de la instanţele de judecată, respectiv dosare,
termene şi soluţii, au fost introduse în registrul electronic special întocmit
în acest sens, formulându-se întâmpinări, concluzii, căi de atac şi răspunsuri la diverse solicitări, în funcţie
de fiecare caz în parte. Pe de altă parte, Comisia judeţeană pentru stabilirea
dreptului de proprietate privată asupra terenurilor Suceava a fost informată
către privire la situaţia dosarelor constituite şi înregistrate în care Comisia
şi/sau prefectul judeţului sunt părţi. Este vorba despre anularea de hotărâri
ale Comisiei, anularea de ordine ale prefectului, anulare sau modificare de titluri
de proprietate, dar şi de altele.