În 2017, municipiul Suceava,
Peste 50
de „tăieri” ale dreptului la ajutorul social
·
În baza noilor reglementări, la beneficiari s-au făcut
234 de anchete sociale de reevaluare semestrială a situaţiei socio-economice.
·
Anul trecut, la cei îndreptăţiţi au ajuns 228.373 de lei,
mai puţin cu 85.667 de lei faţă de perioada omoloagă a lui 2016.
La
începutul lui 2018, în evidenţa Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei
Suceava se aflau în plată 111 de dosare pentru acordarea venitului minim
garantat. Un raport al Direcţiei relevă că, în anul recent încheiat, DAS a
înregistrat 38 de cereri noi, iar în urma anchetele sociale, inclusiv a
verificărilor la domiciliu, în toate cazurile s-au emis dispoziţii de acordare
a dreptului la ajutor social. În intervalul 1 ianuarie-31 decembrie 2017, cu
titlul de ajutor social, s-au plătit 228.373 de lei, mai puţin faţă de perioada
omoloagă anului 2016, când s-au achitat 314.040 de lei. Pe parcursul anului
anterior, Direcţia de Asistenţă Socială a dispus 35 de suspendări ale dreptului
la ajutor social pentru persoane singure sau familii, în 53 de cazuri luându-se
măsura încetării plăţii acestei prestaţii. De precizat este faptul că, în
conformitate cu noile reglementări legale, în 2017 au fost efectuate 234 de
anchete sociale la domiciliu, acestea vizând reevaluarea semestrială a
situaţiei socio-economice a familiilor beneficiare de ajutor social. Pe de altă
parte, în informarea DAS se precizează că la acţiuni şi lucrări de interes
local au participat 71 de persoane apte de muncă din familiile beneficiare de
ajutor social. Potrivit planului de lucrări de interes local, în această
perioadă asistaţii social sunt scoşi la deszăpezire şi eliminarea gheţii în
parcuri şi locuri de joacă pentru copii, urmând ca, odată cu venirea
primăverii, beneficiarii de venit minim garantat să presteze la măturatul
aleilor pietonale şi parcurilor, precum şi la vopsirea mobilierului urban. Pe
durata verii, lucrătorii în cauză vor menţine curăţenia locurilor de joacă
pentru copii şi vor avea grijă de trotuarele din parcuri, lucruri valabile şi
în toamnă, când asistaţii cu pricina vor aduna şi frunzele moarte căzute din
copaci. „Până pe data de 5 a fiecărei
luni, către AJPIS sunt transmise, pe bază de borderou, dispoziţia primarului
pentru acordarea, suspendarea, modificarea sau încetarea ajutorului social,
însoţită de copia cereri de acordare a ajutorului social, şi a declaraţiei pe
propria răspundere, copia fişei de calcul a muncii prestate, precum şi situaţia
centralizatoare privind titularii dreptului şi suma de plată”, se subliniază
în informarea Direcţiei de Asistenţă Socială.