Reţele de utilităţi care dăunează carosabilului
şi noi căi de acces fără autorizaţie
·
Drumuri
către noile zone cu locuinţe nu sunt amenajate şi semnalizate corespunzător, iar
utilităţile din zona de siguranţă a drumurilor judeţene fac rău infrastructurii
rutiere proaspăt-modernizate.
·
Direcţia
de Drumuri şi Poduri introduce taxa de reanalizare a dosarelor pentru reţele de
utilităţi şi amplasări de obiective industriale, multe dintre actele în cauză prezentând
greşeli şi neconcordanţe.
Direcţia de Drumuri şi Poduri a Consiliului
Judeţean vene cu clarificări la problemele ivite în legătură cu utilizarea
zonei de siguranţă a drumurilor judeţene. În primul rând, acestea au ca
obiectiv intrarea în legalitate a noilor drumuri către locuinţe, căi de acces care
au fost amenajate fără autorizaţie de la DDP.
„Deoarece foarte multe drumuri de acces la
locuinţe au primit autorizaţie de construire, dar nu şi autorizare de la administratorul
drumurilor judeţene, acestea nefiind amenajate şi semnalizate corespunzător, se
impune introducerea acestora în planurile de situaţie, pentru cartierele noi, sau
obiective industriale care, prin activitatea lor, vor atrage un trafic
suplimentar”, se subliniază într-o informare a Direcţiei de Drumuri şi Poduri. Pe
de altă parte, deoarece reţelele de utilităţi sunt amplasate în intravilanul
localităţilor, pe zona de siguranţă a drumurilor judeţene, de foarte multe ori
afectând carosabilul drumurilor nou-modernizate, se impune o soluţie de
perspectivă referitoare la amplasarea acestora, în vederea protejării infrastructurii
rutiere „Din acest motiv, s-a solicitat ca în documentaţiile planurilor
urbanistice generale depuse de către primării, pentru propunerile de extindere
a intravilanului, să fie figurate, în planurile şi în profilurile transversale,
suprafeţele pe care se vor amplasa utilităţile, fără a afecta zona de siguranţă
a drumurilor judeţene”, reliefează sursa citată. Direcţia de Drumuri şi Poduri
a Consiliului Judeţean introduce şi taxa de reanalizare a documentaţiilor
pentru reţele de utilităţi, şi amplasări de obiective industriale, multe dintre
acestea prezentând greşeli şi neconcordanţe. „Din cauză că aceste documentaţii
trebuie studiate de câte două-trei ori, sunt de complexitatea mare şi necesită
mult timp, s-a propus să se tarifeze fiecare nouă depunere”, precizează informarea Direcţiei de Drumuri şi
Poduri.