14 decembrie 2016

Doar unul din 5 suceveni a circulat cu maxi-taxi în ultimul an
·        Din totalul de 13.207.007 de călători, 12.509.844 au apelat  la autobuzele de mare capacitate şi autobuzele capacitate redusă ale TPL, iar 697.163 la microbuzele private.

Se constată un deficit de mijloace de transport necesare societăţii comerciale de transport public local TPL Suceava, pentru efectuarea curselor prevăzute. Aşa evidenţiază raportul anual de analiză şi evaluarea a gradului de respectarea a criteriilor de performanţă privind efectuarea transportului public de persoane prin curse regulate în municipiul Suceava.  Conform comisiei de profil din cadrul Primăriei municipiului Suceava, raportul dintre numărul total de mijloace de transport utilizate zilnic în perioada monitorizată şi necesarul pentru realizarea programului de circulaţie a fost mai mic de 0,80, ceea ce reflectă neacoperirea optimă a cerinţelor în cauză. Potrivit informării citate, în perioada 1 octombrie 2015-30 septembrie 2015 au călătorit cu mijloacele de transport în comun, atât cele ale TPL, cât şi cele complementare 13.207.007 de persoane, dintre care 12.509.844 cu autobuzele de mare capacitate şi autobuzele capacitate redusă, iar 697.163 cu microbuzele maxi taxi, adică circa 19% din total.  Pe de altă parte, numărul de curse regulate pe care operatorii au întârziat executarea transportului faţă de programul de circulaţie nu a depăşit 5% din totalul curselor efectuate. La fel, numărul de trasee pe care operatorii au încetat transportul pentru un interval de peste 24 de ore nu a depăşit limitele impuse de regulament. „Numărul cumulat de cătători afectaţi de situaţiile amintite nu a depăşit 10% din media numărului de călători transportaţi trimestrial”, se arată în raportul  anual de analiză şi evaluarea a gradului de respectarea a criteriilor de performanţă privind efectuarea transportului public de persoane. În municipiul Suceava desfăşoară activităţi de transport persoane societăţile comerciale TPL, Trans DMV Europa, Euro Tip, Sory&Nell şi Family, cele 12 luni analizate  la serviciile acestora apelând 12.490.151  de  călători. De precizat ar mai fi că, printre altele, analiza citată reflectă că numărul de reclamaţii justificate, din intervalul de supraveghere, nu a depăşit numărul de mijloace de transport utilizate în prestarea serviciului, iar pe de altă parte, că toate reclamaţiile justificate au fost rezolvate, iar persoanele reclamante au primit răspuns în termenele legale.   În condiţiile în care, în cursul unui an se înregistrează, în total, mai multe abateri imputabile transportatorilor decât numărul necesar de autovehicule pentru respectarea programului de circulaţie, transportatorii pot fi convocaţi pentru audieri, caz în care aceştia din urmă pot prezenta un plan pentru remediere a situaţiei. „După convocarea datelor cuprinse în rapoartele trimestriale, Comisia pentru analizarea şi evaluarea gradului de respectare a criteriilor de performanţă a constatat că nu este necesară convocarea transportatorilor în scopul prezentării, de către aceştia, a planului de măsuri pentru remedierea situaţie”, se arată în raportul comisiei specializate din cadrul Primăriei municipiului Suceava.