19 iunie 2014

Săptămâna viitoare nu se eliberează cărţi de identitate
·        Întrucât se operează modificări în sistem, Serviciul specializat va primi cererile, însă înmânarea actelor se va face ulterior.   

În perioada 23-27 iunie 2014, nu se eliberează actele de identitate pentru care documentaţia este depusă în chiar perioada respectivă. Anunţul este făcut de către primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, care precizează că, în intervalul amintit se lucrează la implementarea noului sistem integrat de producerea şi actualizare a informaţiilor privind evidenţa persoanelor. Edilul-şef precizează că persoanele ale căror acte de identitate sunt pe cale să expire, cele care le-au pierdut sau deteriorat se pot prezenta cu documentaţia pentru preschimbare, însă eliberarea se va face într-un viitor apropiat. Aceleaşi precizări sunt valabile şi pentru prima solicitare şi eliberare a actului de identitate.  „Înţeleg că urmează ca documentele se elibereze la nivel naţional şi, ca atare, se pregăteşte introducerea acestuia sistem. Se va face o inventariere şi la nivel judeţean, cu precizarea că, în perioada 32-27 iunie se primesc documentele pentru schimbarea actelor de identitate, însă eliberarea  se va face într-o perioadă următoare”,  a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu. Prin implementarea aplicaţiei informatice se urmăreşte, printre altele, eliberarea sau emiterea de diverse certificate, adeverinţe prin care să se certifice cetăţenia, datele de identitate sau domiciliul, comunicarea către diverse instituţii şi autorităţi publice a datelor de identitate şi domiciliului anumitor persoane, identificarea modificărilor survenite în bazele de evidenţa a persoanelor privind actualizări de date şi informaţii despre anumite persoane, eliberarea documentelor de identitate (carte de identitate, certificat de stare civilă, paşaport, înregistrarea şi radierea auto) sau furnizarea datelor din Registrul local de evidenta a persoanelor, la solicitarea unor instituţii şi autorităţi centrale si locale. De asemenea, prin intermediul portalului, se vor asigura verificări de către structurile din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, în bazele de date centrale de evidenţă a persoanelor privind forma şi conţinutul paşapoartelor, permiselor de conducere şi actelor de identitate.