Cererile de debranşare de
la Termica, cu 10% mai multe decât anul trecut
·
„Aceasta demonstrează încrederea pe care oamenii o mai au
în sistem, iar pe de altă parte şi incapacitatea financiară a consumatorilor de a adopta alte soluţii”, a explicat Ovidiu
Dumitrecu, administratorul special al societăţii comerciale în insolvenţă
Faţă de anii anteriori, în
municipiul Suceava, media încasărilor contravalorii serviciilor de alimentare
cu apă şi căldură a scăzut cu circa 20%,susţi administratorul special al
societăţii de termificare în insolvenţă, Termica. „Se constată o mare
dificultate în încasarea contravalorii energiei termice. Sigur, s-a plătit mai
mult decât însuma factura, dar restanţa este foarte mare”, a declarat Dumitrescu. Astfel, de la începutul
anului, consumatorii casnici au plătit peste 12 milioane de lei, comparativ cu
anul trecut, la data de 30 mai, când încasările de la populaţie erau de circa
15 milioane de lei, această din urmă sumă fiind înregistrată şi perioada
corespunzătoare din anii anteriori. În
consecinţă, media încasării contravalorii facturilor emise către abonaţii
sistemului centralizat de termoficare este la nivelul lunii ianuarie 2014, Termica
efectuând plăţi către Bioenergy, în contul energiei termice furnizate, la
nivelul aceleiaşi luni, restanţa către această firmă însumând mai mult de 13
milioane de lei. Administratorul special de la Termica a evidenţiat că în
perspectiva finalizării licitaţiei pentru concesionarea serviciului de
transport, distribuire şi furnizare a agentului termic este obligatorie
identificarea de soluţii care să facă posibilă achitarea contravalorii
consumurilor. „Trebuie ca, în mentalitatea noastră şi a consumatorilor să
se petreacă această modificare, în caz contrar periclitându-se funcţionarea
corespunzătoare a sistemului, iar mii de beneficiari de bună credinţă vor risca,
fără vină, să rămână nealimentaţi. Şi, probabil, nu toţi vor avea posibilitatea
să înlocuiască sistemul centralizat de termoficare cu altă sursă de încălzire”, a subliniat oficialul
Termica.
Ovidiu Dumitrescu a reliefat că
avalanşa cererilor de debranşare nu este aşa de mare pe cât s-a crezut iniţial,
în urmă cu nici două luni, când numărul celor care vor să se doteze cu centrale
de apartament părea să ameninţe optima funcţionare a termoficării. După
încheierea sezonului rece şi sistarea furnizării agentului termic pentru
încălzirea locuinţelor, de la Termica au fost solicitate 470 de formulare de
cerere tip de debranşare, dosarele în
regulă care s-au întors fiind în număr
de 270. „Situaţia este identică anului trecut, poate în creştere cu 10% a
numărului de formulare întoarse. Aceasta demonstrează, pe de o parte,
încrederea pe care oamenii o mai au în sistem, iar pe de altă parte şi
incapacitatea financiară a
consumatorilor de a adopta alte soluţii”, a explicat Ovidiu Dumitrecu,
administratorul special al societăţii comerciale în insolvenţă, Termica
Suceava.