18 aprilie 2012


Abuzurile reclamate la Primărie, preluate de Avocatul Poporului
·        Este o formă de ajutor dată cetăţenilor care, săptămână de săptămână, vin la Primărie cu probleme imposibil de rezolvat”, evidenţiază şeful administraţiei locale, Ion Lungu
Primăria municipiului Suceava  a încheiat un protocol cu Biroul Teritorial Suceava al Avocatului Poporului, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, primarul Ion Lungu. Şeful municipalităţii spune că la audienţe se înscriu cetăţeni care reclamă aspecte a căror rezolvare nu sunt de competenţa administraţiei locale, acordul în cauză având ca obiect preluarea problemelor respective de către reprezentanţa locală a Avocatului Poporului.  Lungu precizează că, de regulă, locuitorilor reşedinţei de judeţ le este cel mai uşor să vină la primar, unde se plâng, printre altele, de abuzuri ale instituţiilor publice şi nedreptăţile din instanţă. „Vin foarte mulţi oameni în audienţă cu probleme care nu privesc Primăria municipiului Suceava. Cred că este bine să avem acest protocol de colaborare cu Biroul Teritorial Suceava al Avocatului Poporului iar, acolo unde sunt probleme care nu sunt de competenţa Primăriei, îi vom îndruma înspre această instituţie, care se poate ocupa şi de eventualele abuzuri. Este o formă de ajutor dată cetăţenilor care, săptămână de săptămână, vin la Primărie cu probleme imposibil de rezolvat”, evidenţiază şeful administraţiei locale, Ion Lungu, menţionând că se va face şi o campanie de informare privind atribuţiile instituţiei în cauză. Instituţia Avocatul Poporului este una dintre structurile instituţionale noi, create prin Constituţia din 1991, alături de Curtea Constituţională, având drept scop apărarea drepturilor şi libertăţilor persoanelor fizice în raporturile acestora cu autorităţile administraţiei publice. Principalele atribuţii ale Avocatului Poporului sunt cele pe linia activităţii de soluţionare a petiţiilor şi contenciosul constituţional.