Întârzieri de 2 ani la cea dintâi centură ocolitoare a Sucevei
· Din cauza finanţării ciuntite de criză, lucrările vor dura nu mai puţin de 5 ani, spune primarul Ion Lungu
· Municipalitatea speră într-o suplimentare de fonduri de la suita guvernamentală care astăzi, în frunte cu premierul Emil Boc, inspectează obiectivul de investiţii sucevean
Lucrările la prima rută ocolitoare a municipiului Suceava au fost reluate zilele acestea. Primarul urbei reşedinţă de judeţ, Ion Lungu, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că se lucrează la primul viaduct din zona Mănăstirii Hagigadar, pe DN 2 înspre localitatea Moara. Însă, cu toate acestea perspectivele nu sunt tocmai îmbucurătoare, fondurile alocate de la centru fiind ciuntite de criză. Astfel, deşi iniţial se prevedea un termen de 3 ani, acum se estimează că intervenţiile vor dura nu mai puţin de 5 ani. „Există forţe destul de consistente, care lucrează la grinzi, la armăturile metalice în primul rând, trei piloni fiind gata. Este o lucrare de anvergură, şi este clar că se vor înregistra întârzieri. Deşi conform indicatorilor economici, ruta trebuia finalizată în 36 de luni, probabil că ne vom întinde pe vreo 5 ani, pentru că aceasta este realitatea. Lucrările sunt finanţate de la Ministerul Transporturilor, precizându-se foarte clar că investiţiile se vor în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie. Având în vedere că este criză, fondurile au fost mai mici”, relevă edilul şef. În acest an, de la Ministerul Transporturilor este asigurată o sumă de circa 10 milioane de euro, astăzi obiectivul fiind inspectat de premierul Emil Boc şi o importantă suită guvernamentală. Dl. Lungu şi-a exprimat speranţa că, în urma descinderii, factorii guvernamentali vor fi înduplecaţi la o suplimentare a sumelor necesare. Primarul spune că centura de ocolire a capitalei de judeţ are rolul preluării traficului greu, în multe zone, în special în Iţcani, locuinţele având de suferit de pe urma circulaţiei maşinilor de mare tonaj. Execuţia la prima rută ocolitoare a început anul trecut, constructorul fiind firma SCCF Group Colas Iaşi, iar beneficiarul Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR). Varianta de ocolire are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu 2 benzi va avea o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate vor fi şi 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.
Şeful administraţiei locale spune că municipalitatea nu renunţă nici la proiectul celei de a doua centuri ocolitoare de pe traseul DN 85 Ipoteşti-Plopeni înspre Botoşani, în acest sens fiind formulată o solicitare de finanţare în cadrul POR. Necesarul este de 38 de milioane de euro, executivul local sperând în redistribuirea de fonduri între axe şi la iniţierea lucrărilor în actuala legislatură, respectiv până în 2012.
· Din cauza finanţării ciuntite de criză, lucrările vor dura nu mai puţin de 5 ani, spune primarul Ion Lungu
· Municipalitatea speră într-o suplimentare de fonduri de la suita guvernamentală care astăzi, în frunte cu premierul Emil Boc, inspectează obiectivul de investiţii sucevean
Lucrările la prima rută ocolitoare a municipiului Suceava au fost reluate zilele acestea. Primarul urbei reşedinţă de judeţ, Ion Lungu, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că se lucrează la primul viaduct din zona Mănăstirii Hagigadar, pe DN 2 înspre localitatea Moara. Însă, cu toate acestea perspectivele nu sunt tocmai îmbucurătoare, fondurile alocate de la centru fiind ciuntite de criză. Astfel, deşi iniţial se prevedea un termen de 3 ani, acum se estimează că intervenţiile vor dura nu mai puţin de 5 ani. „Există forţe destul de consistente, care lucrează la grinzi, la armăturile metalice în primul rând, trei piloni fiind gata. Este o lucrare de anvergură, şi este clar că se vor înregistra întârzieri. Deşi conform indicatorilor economici, ruta trebuia finalizată în 36 de luni, probabil că ne vom întinde pe vreo 5 ani, pentru că aceasta este realitatea. Lucrările sunt finanţate de la Ministerul Transporturilor, precizându-se foarte clar că investiţiile se vor în limita fondurilor prevăzute cu această destinaţie. Având în vedere că este criză, fondurile au fost mai mici”, relevă edilul şef. În acest an, de la Ministerul Transporturilor este asigurată o sumă de circa 10 milioane de euro, astăzi obiectivul fiind inspectat de premierul Emil Boc şi o importantă suită guvernamentală. Dl. Lungu şi-a exprimat speranţa că, în urma descinderii, factorii guvernamentali vor fi înduplecaţi la o suplimentare a sumelor necesare. Primarul spune că centura de ocolire a capitalei de judeţ are rolul preluării traficului greu, în multe zone, în special în Iţcani, locuinţele având de suferit de pe urma circulaţiei maşinilor de mare tonaj. Execuţia la prima rută ocolitoare a început anul trecut, constructorul fiind firma SCCF Group Colas Iaşi, iar beneficiarul Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România(CNADNR). Varianta de ocolire are o lungime de 13,2 km şi va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Mihoveni – Pătrăuţi – Siret, precum şi cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei înspre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu 2 benzi va avea o lăţime de 7 metri şi va permite o viteză de circulaţie de 80 km pe oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri şi, respectiv, de 249,5 metri. Amenajate vor fi şi 6 poduri, dintre care unul pe râul Suceava, în zona Mihoveni, în lungime de 17,7 metri.
Şeful administraţiei locale spune că municipalitatea nu renunţă nici la proiectul celei de a doua centuri ocolitoare de pe traseul DN 85 Ipoteşti-Plopeni înspre Botoşani, în acest sens fiind formulată o solicitare de finanţare în cadrul POR. Necesarul este de 38 de milioane de euro, executivul local sperând în redistribuirea de fonduri între axe şi la iniţierea lucrărilor în actuala legislatură, respectiv până în 2012.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu