06 iulie 2009


Angajatorii suceveni nu dau doi bani pe pregătirea salariaţilor

· „Instruirea angajaţilor este văzută de angajatori ca un cost care trebuie minimalizat şi nu ca o investiţie”, relevă Ioan Cristian Şologon, şeful AJOFM
În judeţul Suceava, angajatorii sunt puţin preocupaţi de instruirea continuă a salariaţilor. Cel puţin aşa susţine directorul coordonator al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava, Ioan Cristian Şologon, care precizează că, spre deosebire de regiunile dezvoltate ale ţării, pe plan local nu există un cadru favorabil formării profesionale a angajaţilor, aceasta din urmă fiind asigurată, preponderent, din bugetul asigurărilor de şomaj . „Instruirea angajaţilor este văzută de angajatori ca un cost care trebuie minimalizat şi nu ca o investiţie”, relevă dl. Şologon. Din acest motiv, relevă şeful AJOFM, atât agentul economic, cât şi şomerii, optează pentru cursuri modulare de scurtă durată, acestea asigurând oferirea unor competenţe într-un interval redus de timp. În planul de formare profesională pe 2009 al AJOFM este aprobată calificarea, cu sume din bugetul de şomaj, a 1070 de şomeri, dintre care 808 prin Centrul de formare profesională al instituţiei, iar diferenţa prin furnizorii autorizaţi în acest sens. În 2009, în urma absolvirii cursurilor de formare profesională au fost încadraţi 199 de şomeri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu