17 iulie 2009


Aeroportul de la Salcea, singurul din ţară care nu beneficiază de cuceririle tehnice din domeniul aviaţiei

Traficul aerian sucevean este în pericol din cauza aparaturii de control depăşită fizic şi moral

· Mijloacelor de protecţie a spaţiului aerian şi de aducere a avioanelor la sol nu sunt admise nici măcar de ruşi sau arabi”, arată comandantul Aeroportului „Ştefan cel Mare”, Dumitru Sahlean

Consiliul Judeţean Suceava cumpără 6,8 de teren situat pe raza oraşului Salcea, în vecinătatea Aeroportului „Ştefan cel Mare Suceava”. Terenul este destinat modernizării suprafeţei de mişcare şi balizaj a Aeroportului, proprietarii după care s-a prospectat piaţa imobiliară din zonă, cerând de 10 lei până 15 lei pentru fiecare metru pătrat. În urma negocierilor purtate între comisia special constituită în acest sens şi vânzători, s-a căzut de acord asupra unui preţ de 6 lei pe metrul pătrat, proprietarii urmând a suporta cheltuielile legate de intabularea parcelelor scoase la mezat. Tranzacţia a fost aprobată de aleşii judeţeni ieri, în şedinţa ordinară a deliberativului, şeful administraţiei judeţene Gheorghe Flutur iterând că 3,5 hectare sunt necesare pentru prelungirea pistei de decolare-aterizare de la 1800 de metri la 2400 de metri, iar diferenţa în vederea amplasării mijloacelor de protecţie a traficului aerian şi de aducere a avioanelor la sol. Precizarea a venit pe fondul nelămuririlor exprimate de alesul PSD, Paul patru Leşanu, dl. Flutur precizând că în joc este soarta unui obiectiv judeţean şi regional strategic şi că autorităţile judeţene aveau temeri în legătură cu posibilitatea perfectării tranzacţiei. Comandantul Aeroportului „Ştefan cel Mare”, Dumitru Sahlean, a arătat că, în urmă cu circa 2 luni, ROMATSA, regia care supraveghează spaţiul aerian şi dirijează aeronavele, a solicitat acordarea gratuit în administrare unei suprafeţe pe care să amplaseze echipamentele specifice. Dl. Sahlean spune că achiziţionarea celor 6,8 hectare cade tocmai la ţanc, Aeroportul de la Suceava fiind singurul din România care nu beneficiază de o dotare modernă. „Mijloacele de protecţie aeriene de la Suceava sunt foarte vechi, atipice, neadmise nici de ruşi şi nici de arabi. Vă daţi seama în ce condiţii se aterizează!”, a reliefat Dumitru Sahlean, adăugând că amplasarea mijloacele în cauză, precum şi prelungirea pistei nu se vor realiza anul acesta, ci în următorii 2.3 ani.
Recent, Consiliul Judeţean Suceava a primit o scrisoare de la RAED, prin care compania spaniolă îşi exprima intenţia de a concesiona activitatea de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare”. În urmă cu câteva săptămâni, potenţialii investitori iberici au fost aşteptaţi în capitala de judeţ pentru a prezenta oferta de montaj financiar şi proiectul de contract de concesionare, însă aceştia şi-au amânat vizita. Printre alţii, de Aeroportul Salcea s-au interesat şi germanii de la Concefa, cu aceştia având loc discuţii preliminarii pe marginea modernizării printr-un credit furnizor, soluţie adoptată şi în cazul aeroportului de la Sibiu şi la centura ocolitoare a Braşovului. Suma pentru modernizarea şi aducerea la standarde internaţionale a Aeroportului „Ştefan cel Mare” este apreciată la circa 71 milioane de euro, fonduri de care Consiliul Judeţean nu dispune şi pe care nu le poate asigura nici în perspectivă. Unitatea aero-portuară suceveană deserveşte, în principal, judeţele Suceava şi Botoşani, în ultimii 5 ani numărul pasagerilor crescând de aproape 10 ori. Astfel, dacă în 2004 prin aerogara suceveană au trecut 2489 de călători, anul trecut s-a ajuns la un total de peste 24.000 de clienţi. La capitolul modernizare infrastructură intră pista de aterizare, sistemul de balizaj luminos, aerogara şi blocul administrativ, dar şi dotarea cu utilaje specifice şi altele punctuale, corespunzătoare cerinţelor Uniunii Europene

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu