23 iulie 2009


Agonie şi extaz pe DN 17

·
Perspectiva respectării termenelor asumate nu este tocmai roz, constructorii de la Mochlos şi Colas plângându-se că nu şi-au încasat banii şi nu pot plăti furnizorii
· Preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, a îndemnat la optimism, menţionând că se va bate pentru drepturile executanţilor şi că va duce bani la Suceava

Lucrările pe relaţia Suceava-Gura Humorului a drumului naţional DN 17 vor fi gata pe 30 august, a dat ieri asigurări reprezentantul executantului Group Colas, într-o întâlnire de la Palatul Administrativ cu preşedintele administraţiei judeţene, Gheorghe Flutur, precum şi cu toţi ceilalţi factorii implicaţi în modernizarea importantei artere de circulaţie. Acelaşi oficial a iterat că, cel târziu pe 15 augus,t vor demara procedurile de amenajarea, semnalizare şi marcare a sensurilor unice din zona industrială Şcheia, perimetru care va funcţiona ca un uriaş sens giratoriu. Acesta a remarcat, însă, că o problemă s-a ivit la Ilişeşti, amplasament care, din cauza alunecărilor de teren şi nivelul ridicat al pânzei freatice, necesită o nouă soluţie. Potrivit consultantului, respectiva documentaţie nu este gata, întrucât trebuie să aibă la bază un studiu geotehnic şi o expertiză, demersurile fiind blocate din cauza cheltuielilor suplimentare reclamate de parcurgerea întregii proceduri legale, inclusiv de obţinere a tuturor avizelor necesare. Aşa se va face că, în această iarnă, traficul din zona Ilişeşti va fi unul dificil.
·
Dacă nu se aprobă o suplimentare de fonduri, „DN 17 nu mai are buget pe acest an”
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a aprobat şi intervenţiile la trecerile la nivel cu calea ferată de pe traseu, dar şi aici intervine aspectul financiar, sub-contractorul solicitând un plus 50% pentru lucrările ivite pe parcurs. Podul de la Gura Humorului de pe Moldova va fi accesibil începând cu 30 august, urmând a fi finalizat în întregime pe 30 septembrie. La podurile de la Bucşoia şi Molid se va lucra şi anul viitor. Acesta din urmă va fi demolat, iar traficul va fi deviat pe o variantă ocolitoare din amonte. Între Prisaca Dornei şi Cîmpulung Moldovenesc, infrastructura rutieră va arăta bine abia pe 15 octombrie, iar în zona Vama în mai mult de o lună şi jumătate. Unul dintre participanţi a reliefat că toate acestea sunt termene valabile doar în condiţiile în care vor fi asigurate şi fondurile necesare. El a subliniat că, dacă nu se aprobă o suplimentare de fonduri, „DN 17 nu mai are buget pe acest an”. „Domnule preşedinte eu vă spun acum, ca să nu reproşaţi data viitoare că nu am respectat termenele”, a reliefat reprezentantul unuia dintre constructori. Gheorghe Flutur a îndemnat la optimism, menţionând că se va bate pentru drepturile executanţilor şi că va duce bani la Suceava. „A fost o problemă financiară pentru toată România şi nu trebuie să ne ascundem. Fondul Monetar Internaţional a strâns şurubul şi ne-a obligat să recuperăm din urmă, pe motiv deficit excesiv, ceea ce s-a înregistrat anul trecut. Însă blocajul a fost eliminat după 1 iulie şi ne interesează să recuperăm pe cât se poate termenele restante”, a explicat dl Flutur. Reprezentanţii firmei constructoare Mochlos s-au plâns că au încasat facturi emise de 1 milion de euro şi mai au de primit încă 1,3 milioane de euro. În aceste circumstanţe – subliniază ei - nu-şi pot duce la capăt angajamentele, presaţi fiind de datoriile neonorate către propriii furnizori şi nedispunând de resurse pentru aprovizionarea cu materiale. La rându-le cei de la Group Colas au menţionat că, în prezent au de luat restanţe de 2,7 milioane de euro, însă cu lucrările nefacturate şi cele ce urmează a fi efectuate, suma de primit ajunge la 30 milioane de euro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu